|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lage lefser? Trenger tips og rådHar litt list til å teste lefsebaking. Sånne tynne. Klarer jeg det tro? Er det umenneskelig arbeid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Lage lefser? Trenger tips og råd.Det er ikke noe problem med riktig utstyr. Sist redigert av frukt : 11-12-22 kl 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Lage lefser? Trenger tips og råd.Eg synast utkjevlinga er heilt grusom. Det er nok ein teknikk som eg ikkje har fått dreisen på, dei som kan det svusjar jo lefse etter lefse på takka i ei forrykande fart.
![]() |
#4 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage lefser? Trenger tips og råd.Ikke vanskelig, men tidskrevende hvis du gjør det alene. Jeg pleier å lage det med mannen min - han tar kjevlingen. Som bakematte bruker jeg gamle (ubrukte) tisselaken klippet i størrelsen til lefsene vi skal kjevle ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage lefser? Trenger tips og råd.Jeg har bakt 40 lefser i helgen selv om jeg er en ganske fersk takkebaker og det er helt overkommelig så lenge du har det du trenger av utstyr. Du må ha takke, et godt og ganske tungt kjevle, en bakstfløyg og en takkekost. Kjøkkenmaskin er også kjekt, men ikke et must. Jeg har også en kvern til å male potetene med, men du kan sikkert klare det uten også. Min kjøttkvern er forøvrig en eldgammel sak med sveiv på jeg her arvet av bestemor. Slike finner du for en billig penge i mange bruktbutikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lage lefser? Trenger tips og rådDet finnes instruksjonsvideoer på youtube som jeg har sett litt på. Om du søker «mjukbrød» finner du video som viser baking av lefse som Lhi-My har oppskrift på.
![]() |
|
|