|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glad
|
![]() Vegg til vegg-teppeVi skal flytte, og i den forbindelse har vi to døtre som mest av alt ønsker seg vegg til vegg-teppe på rommene sine. Jeg har lest meg fram til at det er enkelt å montere, og enkelt å demontere når det viser seg at de ikke liker det lenger.
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeJeg har ikke hatt vegg-til-vegg-teppe siden oppveksten, men vi fikk laget et teppe til å ha under spisebordet av et vegg-til-vegg-teppe. Altså man tok en bit av tepperullen og laget pene kanter på, så stoffet har jeg nå vel 20 års erfaring med. Det er ekstremt holdbart, greit å rengjøre med tepperensemaskin og greit å støvsuge og det har holdt seg pent i alle de årene. Så jeg kan ikke svare på alle spørsmålene du hadde, men renhold ville jegi hvert fall ikke vært redd for.
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeJeg vil jo tro at musum tepper er en kurrant plass å starte?
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeDet sies at slike tepper ikke er så dårlig for inneklimaet som man tidligere skulle ha det til. Glatte golv virvler opp mer støv enn tepper. Jeg vil tro at jevnlig støvsuging er mer enn godt nok for å ha et godt inneklima. Og så er kvaliteten på tepper en helt annen enn på 70-tallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glad
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppe
Så dårlig at de ikke dukket opp når jeg googlet.
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppe
Kanskje blir jeg overbevist om å legge på vårt soverom også etter runden for å se.
![]() |
#8 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeVi har på soverommet, lagt for nokre år sidan, og eg er veldig fornøgd. Det er behagelig og med jevn støvsuging har eg aldri opplevd at det er utfordrande mtp inneklima. Tenker det er stor forskjell på å ha det på et "reint" rom som et soverom er kontra stue, gang osv der det er behov for å få vaska golvet.
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeJeg vokste opp med vegg-til-vegg-teppe på rommet mitt. (Jeg tror vi hadde det på alle soverom.) Jeg husker det som veldig behagelig.
![]() |
![]() |
#10 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Vegg til vegg-teppeVi kastet ut et vegg-til-vegg-teppe fra soverommet da vi flyttet inn, og det ble en solid støvsky. Men jeg vet jo ikke hvor ofte det hadde vært støvsuget på de 30 årene det hadde ligget der.
![]() |
|
|