|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Oslo T-bane og bussMå man aktivere/vise billett på mobil? Ev før og/eller etter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussMan må aktivere billett i Ruter-appen FØR man går om bord. Enkeltbilletter er gyldige i en time fra man kjøper.
![]() |
![]() |
#4 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Oslo T-bane og bussTusen takk for god info, Tjorven! Gull verdt! Tror jeg slipper unna morgenrushet i hvert fall, og ettermiddagsrush er ikke så farlig, da skal jeg bare tilbake til hotellet i sentrum. Kom litt brått på dette her, og jeg har ikke vært så veldig mye i Oslo. Har faktisk aldri brukt kollektivtilbudet, bare gått og løpt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussHvis du skal opp til Oppsal på formiddagen og til sentrum på ettermiddagen, så reiser du motrush. Da slipper du i hvert fall at det er så altfor fullt, men køen er jo der.
![]() |
![]() |
#7 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Oslo T-bane og buss
Party, Party! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I mål
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussJeg tenker at om du skal til Oppsal kirke, ville jeg tatt en bane til Helsfyr og så tatt 76-bussen derfra til Solbergliveien istedenfor å rote meg inn i buss for bane-opplegget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussJeg er enig med apan. Jeg ble veldig fokusert på at du skulle til det t-banestoppet som heter Oppsal.
![]() |
![]() |
#10 |
I mål
|
Jepp. Det aller beste, når det er buss for bane, er å unngå hele greia ved å ta noe som bare er en helt vanlig buss rett og slett. Den kan være fullere enn vanlig, men den holder seg i alle fall stort sett på tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Oslo T-bane og bussBegravelsen er dagen etter og ikke på Oppsal. Det er de pårørende som bor på Oppsal, og jeg skal dit dagen før. Skal være med i begravelsen også, men da får jeg nok bra info om hvordan komme seg dit. Og tilbake til Oslo S og toget til flyplassen. Ellers er jeg komfortabel med å gå et stykke fra holdeplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
Jeg skjønner. Jeg ville tatt 76-bussen nesten uansett hvor de bor på Oppsal, med noen få unntak, men dette finner du jo ut av. Det var jo ikke det du spurte om, var bare lokalkunnskapen til Tjorven og meg som slo ut! God tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussAltså; utenom rush fungerer 3B-bussen ganske greit. Det bare tar mye lenger tid enn da man kunne ta t-bane hele veien. T-banen er et veldig effektiv som transportmiddel. Den unngår kø og har plass til veldig mye folk.
![]() |
![]() |
#14 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Oslo T-bane og bussJeg setter veldig stor pris på lokalkunnskapen deres, apan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
I mål
|
Men du tar t-banen til Helsfyr, så bytter du der. Det er sånn det er lagt opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oslo T-bane og bussNormalt sett er det velfungerende t-bane, men akkurat nå driver de å kobler på en ny tunnel som skal bedre kjørekvaliteten. Så i 3,5 måneder er det stengt for å få alt på plass. Det er den perioden som er kjip, men jeg synes de har lagt den på det optimale tidspunktet (fra midten av mai til starten av september).
![]() |
![]() |
#17 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det med enkeltbilletter stemmer ikke. Du kan sette starttiden til når du vil. Jeg endrer vanligvis startid for mine enkeltbilletter, og starter dem rett før jeg går på transportmiddelet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Yes, men default er at de starter med en gang (eller om 60 sekunder er det vel kanskje). Om jeg har overganger og at jeg kanskje rekker å gå på flere reiser innen en time så betaler jeg i forvei, men setter det på den tiden som banen skal gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I mål
|
Ja ok dette. Men om man ikke har prøvd dette før og ikke tenker på å stille tiden, starter den med en gang og må ikke aktiveres (som var spørsmålet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Slim på hovednerven
![]() Sv: Oslo T-bane og bussNoterer meg at det er ulike måter, og skal være obs på dette. Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|