|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Norgesferie?Våre barn (18 og 15) kunne fortelle at de ønsket seg ferie i Norge i år - for da fikk de se så mye forskjellig. Det er jo egentlig en god idé. Pandemiferie har tydeligvis gitt mersmak
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgesferie?Vi var på Rjukan i 2020 og i Larvik i 2021, begge flotte ferier.
![]() |
#3 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Norgesferie?Hvis dere kjører vil jeg anbefale kystriksveien nordover, selv om det er mange der på den tiden. Lofoten er kjempefint, men det er mye annet som er fint også. Jeg skal prøve å huske på å sjekke litt notater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Norgesferie?Helleristningene i Alta er å anbefale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Norgesferie?Jeg anbefaler alltid Vesterålen og spesielt Andøya. Da kan dere dra innom aurora space og være med på tur til rommet bl.a. Innom Alveland en tur er å anbefale. Og det finnes også hvalsafari og fuglekikking med båt.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Norgesferie?
Enig. Det er virkelig helt utrolig flott på Andøya, og det er ting å gjøre der når man er på ferie. Bare veldig synd at det ikke følger badetemperatur i vannet med de helt fantastiske strendene.
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Norgesferie?
Man drar ikke til Andøya på grunn av været nei. Men de fleste blir fasinert. Jeg har en tidligere kollega som var her på motorsykkel/telttur for et par år siden, det regnet hele tiden. Men de ble så fasinert at de skulle tilbake.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norgesferie?Om dere ikke vil kjøre så langt, så er Helgelandskysten også nydelig, ikke midnattssol, men flotte fjell og strender, godt fiske og masse muligheter for ulike aktiviteter på sjø og land. Steigen har jeg også hørt mye bra om hvis man vil unngå verste turistflommen i Lofoten i juli. Sist redigert av Galathea : 03-05-23 kl 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Norgesferie?Min anbefaling er Helgelandskysten - fantastisk natur, men ikke så lang kjøretur.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
![]() Sv: Norgesferie?Fra nord i Trøndelag er det ikke så langt å kjøre til Helgeland, nei, og det er en virkelig fin tur.
![]() |
#15 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Norgesferie?Det ligger masse fine turforslag hos NAF, komplett med utsiktspunkter, ting å se/ gjøre osv. Man kan også «bygge» sin egen rute ut over turforslagene som ligger der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Klar
|
![]() Sv: Norgesferie?Jeg anbefaler også Helgelandskysten! Snirkle dere nordover langs masse nydelige steder. Vi overnattet i Brønnøysund, på Nesna og i Bodø. Lofoten var målet, så Helgelandskysten var egentlig bare en transportetappe. Skulle gjerne hatt mye mer tid! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|