Hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere?
Ja, hvor får man egentlig tak i pålitelige håndverkere? Etter katastrofen med kjøkkenoppussingen vår (jeg føler meg fortsatt traumatisert) stoler jeg ikke på noen, og er blitt smertelig klar over at jeg må være 110 % på vakt for ikke å bli lurt. De håndverkerne vi faktisk har stolt på og er fornøyde med, er fullbooket så langt fram i tid at de ikke en gang kan vi en indikasjon på når de vil bli ledige. Så hva kan man gjøre? For å gjøre en lang historie kort, så må det byttes ut noen råtne planker i garasjen vår nå i sommer. Det må gjøres nå, fordi garasjen skal males. Vi hadde et firma på befaring, men måten de ga oss tilbud på, var veldig uprofesjonell, så vi takket nei. Noen andre firmaer har vært på befaring, men tar bare på seg full renovering av garasjen (som er uaktuelt akkurat nå). Andre firmaer vi har sendt henvendelse til, svarer ikke en gang. Vi tenker å prøve Mitt anbud, men vi har dårlig erfaring derfra fra før. Da fikk vi enten aldri napp, eller vi ble kun oppsøkt av useriøse aktører.
Vi har tydeligvis feil venner, for vi kjenner ingen vi kan be om hjelp til dette, og nei – vi kan IKKE gjøre dette selv. Folk bruker jo håndverkere over en lav sko, men hvordan i all verden får de tak i dem? Jeg skjønner det rett og slett ikke.