|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
heimføing
|
![]() Går du når ditt barn er ferdig?Spinoff fra gruffetråden, der det var nevnt at foreldre gikk fra skoleavslutninga når deres barn hadde fått rose utdelt og var "ferdig".
Kommentarer? Sist redigert av -ea- : 20-06-23 kl 10:21. Årsak: småkorrektur |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Det hadde jeg ikke kommet på en gang, at jeg skulle gå midt i en seremoni. Jeg må si at når jeg skal tilbringe en hel helg i en hall, og mitt barn også skal prestere, så går vi når "barnet" er klar til å dra, for å kunne restituere til neste dag. Jeg går gjerne til og fra for å handle mat, plaster mm. Det er lenge å sitte 10 timer (eller mer) i en hall. Det er dessuten vanskelig for barna å prestere etter å ha vært i hallen i over 10 timer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?I tilfellet artikkelen omtaler: Sitter gjennom hele oppvisningsshowet uansett ja, men ikke alle konkurransene. Det er forskjell på en forestilling/oppvisning og på resten av stevnet.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-23 kl 09:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Ved avslutninger på skolen går vi aldri før det er ferdig og vi har hjulpet til med å rydde. Jeg er nok også der at jeg synes det er forskjell på å gå fordi man må (seremonier krasjer, jobben kaller, man må fryktelig på do eller hva det nå er) og fordi man ikke gidder mer. Og hvis man på forhånd vet man må gå tidlig bør man sette seg slik at det forstyrrer de andre minst mulig, mener nå jeg. Våre barn har aldri deltatt på store stevner av noe slag, så akkurat det kan jeg ikke svare på.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 20-06-23 kl 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har aldri opplevd at noen har gått før en avslutningsseremoni er ferdig på skolen.
![]() |
#6 |
Semiaktiv
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?
Det i artikkelen handlet ikke om å være tilstede på hele turneringen, men oppvisningsshowet som avslutter stevnet, en sammenhengende forestilling der alle gruppene viser et nummer de har øvd inn (vanlig på barnektretsturnstevne). Da mener jeg også det er ufint å dra når eget barns klubb har hatt sitt nummer, siden det er en forestilling (men jeg kan forstå at enkelte klubber blir nødt til å gjøre det slik, hvis de skal reise langt, rekke en ferge e.l.). Det blir mer sammenlignbart med om det var avslutningskonsert på korpsstevne, hvor alle korpsene spilte hvert sitt musikkstykke, og folk skulle forlate konserten når sitt barns korps hadde spilt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-23 kl 10:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Det har jeg aldri opplevd på noen skoleavslutninger, og jeg har vært på en del av de. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
søt
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har også vært på massevis av avslutninger og det har ikke vært noe utbredt at folk har gått midt i.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Det har jeg egentlig i liten grad opplevd. Ja, på sommeravslutning på turn så er det noen som går underveis, de yngste som viser seg fremst først er ofte ikke med på bli med dansen tilslutt.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#11 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg var inne på tanken i går, faktisk, av ren sult og utmattelse, da jeg ikke rakk å spise etter jobb, og vi satt inne i en fryktelig varm og klam gymsal nesten 3 timer i strekk (vitnemålsutdeling 10. trinn).
![]() |
#12 |
can-jur
|
Vi gikk på en smell der. Sto ikke noe om hvor lenge det skulle vare og vi innså raskt at dette kom til å gå skikkelig galt. Startet klokka sju, og på grunn av annen avslutting hadde vi ikke stelt fjøs OG hadde to andre unger på selvstyr i sentrum. Ikke optimalt. Var ferdig på avslutting rundt halv elleve.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei, det ville aldri falt meg inn heller.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Det er så utrolig dårlig oppførsel at jeg nesten ikke kan få sagt det!
![]() |
#15 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har heller ikke opplevd at det har vært et stort problem. Det er selvsagt ille for de ungene som opplever det, og folk flest bør oppføre seg, men samtidig tenker jeg at det er en del arrangører som kunne hatt veldig godt av å stramme inn programmene sine. Det samme gjelder antall opptredener/kamper. Noen unger har bare lyst til å spille instrumenter/drive med sport pga de vanlige treningene, og har ikke godt av det evige presset om å vise seg fram.
![]() |
#16 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?10 timer med oppvisingshow? Det høres helt skrekkelig ut for alle involverte. Da ville jeg møtt til mitt barn sin gruppe, men brukt en naturlig åpning for å komme meg inn og ut.
![]() |
#17 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har heller aldri opplevd at det er en utbredt ting at folk går. Det har jeg bare gjort én gang selv, det var da kulturskolen hadde utendørskonsert som sommeravslutning og det uventet begynte å bøtte ned halvveis. Mitt barn var nest sist og vi stakk under tak da de var ferdige, for da var vi allerede klissvåte. Jeg tror ingen klandret noen for at det var litt magert med publikum igjen verken til vårt barn eller siste nummer.
![]() |
#18 |
Smugleser
|
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Nei, vi har holdt ut alle skoleavslutninger. Av hensyn til barn og ungdommer.
![]() |
#19 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Går du når ditt barn er ferdig?Jeg har aldri opplevd at noen har gått på avslutninger av formell art. ( skoleavslutninger)
![]() |
#20 |
Semiaktiv
10 (-12) timer var det vel Mex som nevnte, men jeg oppfattet at hun da ikke mente oppvisningsshow, men en hel dag med konkurranser eller kamper. Og da er det selvfølgelig ikke nødvendig å sitte der hele dagen, og det var heller ikke det det var snakk om i leserinnlegget. Var derfor jeg spesifiserte at det var snakk om forestilling/oppvisning, ikke en hel turnering.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-23 kl 13:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|