|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg skal ut og loffe i fjellheimen noen dager. I regnvær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg har aldri brukt annet enn tynne gtx-klær ved regn på fjellturer. Men er gtx-klærne dine velbrukte, så kan du gi dem en omgang med impregnering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Pakk alt i små plastposer, husk ull og powerbank samt gnagsårplaster.
![]() |
#4 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg bruker heller aldri regntøy på fjellturer. Blir bare supersvett av det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg fant en gammel pakkeliste, og når jeg tar bort telt, kokeutstyr, mat og hundeting så sitter jeg igjen med ca. dette: |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg syns det er nydelig å ha sandaler med myke sokker, evt lette joggesko, til å bruke på hytta. Veldig godt å slippe fjellstøvlene når man skal til og fra måltider, dusj og toalett. Jeg pleier å ha med en helt tynn bukse og en tskjorte til å bruke på hytta og til å sove i.
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!
Jeg bruker kun en jakke på slike turer, en vindtett og vanntett skalljakke. Dersom det er sporadisk regn, men ganske varmt (15-20 grader) går jeg heller i shorts enn regnbukse. Men har regnbukse i sekken, for 10 grader og regn ville jeg hatt tynn longs + regnbukse på meg.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Jeg har lyst på regnponcho. Ser for meg at det vil være mer praktisk enn regnjakke, og at jeg ikke blir så svett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!De siste gangene når jeg har gått mellom betjente hytter om sommeren har det forresten holdt rikelig med en stor dagstursekk.
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Når det er varmt så er regnponcho veldig praktisk. Greit å bare ta den over sekken også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Hytte-til-hytte: Dine beste pakketips!Kult med tur! Hvor skal du gå?
![]() |
#13 |
Klar
|
Vi gikk helt nord på Hardangervidda. Veldig fin tur, og været ble heldigvis vesentlig bedre enn varslet. De to siste dagene hadde vi sol og perfekt "slappe av i lyngen"-vær. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|