|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#3 |
Superaktiv
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?https://www.diskusjon.no/topic/1870031-sette-krisestab/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?Jeg tror ikke det finnes et direkte sammenlignbart uttrykk til "å sette stab"? Jeg har sett "crisis command group" brukt i politiet, ellers tror jeg det ofte bare kalles "crisis management group". Men er åpen for at det kan finnes mer spesifikke uttrykk her, så ta det med en liten klype salt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?Vi bruker termen emergency response organization, på min jobb.
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?Vi bruker det for kommandolinjer og varslingsrutiner ved hendelser, denne organisasjonen og beslutningsmyndigheten gjelder under hendelser. Så spørs det om hvordan du definerer å sette stab, for jeg har aldri sett noen planer som bruker det uttrykket.
![]() |
#8 |
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?
Ok. Stab slik det brukes hos oss og andre organisasjoner jeg kjenner til er det å sette stab å samle en gruppe ressurspersoner som skal lede/støtte ledelsen i håndteringen av en krise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?Jeg hører gjerne om hva du finner ut og hvordan du ender opp med å bruke det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva heter det å sette stab på engelsk?Jeg skrev bare at jeg ikke vet hva det heter på engelsk, listet opp de tre alternativene her i tråden og at jeg håpet de forsto hva jeg mente.
![]() |
|
|