Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvilken oppvaskmaskin?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-24, 20:02   #1
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Hvilken oppvaskmaskin?

Vi hadde en Hisense som tok kvelden tidligere i sommer. Jeg hata i utgangspunktet maskinen (masse fuzz med den), eneste fordel den var stor og dekket våre behov 5stk.
Vi kjøpte ny Electrolux, til rundt 5000 på tilbud, men det viser seg at ingen av oss er 100% fornøyd. Den er liten og klønete oppsett.
Det er denne vi kjøpte nå:
https://www.elkjop.no/product/hvitev...uw-hvit/604410

Hva har dere og hva anbefaler/avbefaler dere?

Gammel 16-08-24, 20:07   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin?

Jeg har og anbefaler Miele. Vår er nå gammel. Iallfall 13 år og den har gått som ei klokke. Vi kjøpte en modell som har flere kuverter enn standard og som kunne bli kjørt ofte (gjerne tre ganger daglig) uten å knele av den grunn og da hadde vi ikke så mange alternativer. Husker ikke lengre hva vi betalte for vidunderet men den har vært verdt det.

Gammel 16-08-24, 20:15   #3
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Takk for svar!
Ett kriterie er at den må være stille, delvis åpen kjøkkenløsning.
Vi er og der at pris er ikke det viktigste. Vi bare orker ikke maskin dom ingen er fornøyd med. Bør være frittstående maskin.
Også må vi fikse det snarest pga åpent kjøp.

Gammel 16-08-24, 20:30   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

God oppvaskmaskin er viktig! Anbefaler varmt Siemens og søsterselskapet Bosch. Min erfaring er at man får hva man betaler for, og det er verdt å legge litt ekstra i.

XXL-maskin er gull. De tar ikke mer plass utvendig, men er større innvendig. Store tallerkener, vinglass og kjeler uten problem.

Bestikkurv helt øverst frigjør plass til annet nederst.

Justerbar kurv til glass etc. Blir enklere hvis man f.eks. vil vaske stekeplatene i oppvasken.

Jeg liker også utsatt start, men bruker den ikke så mye som på f.eks. vaskemaskinen.

Anbefaler automagisk åpning av dør ved programslutt. Vi har én maskin med det, og to uten.

Lav dB! Vi er uinteressert i maskiner som bråker mye. Tror våre ligger på 42 og under.

Denne er på tilbud her ser jeg, og ser fin ut.

Gammel 16-08-24, 20:31   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Takk for svar!
Ett kriterie er at den må være stille, delvis åpen kjøkkenløsning.
Vi er og der at pris er ikke det viktigste. Vi bare orker ikke maskin dom ingen er fornøyd med. Bør være frittstående maskin.
Også må vi fikse det snarest pga åpent kjøp.

Ja, da vil jeg gått for en maskin med lav dB. Se etter 40 og under. Elkjøp er jo kjekt fordi man kan angre kjøp, hvis jeg ikke tar feil?

Gammel 16-08-24, 20:31   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Automatisk døråpner ved ferdig program er og et must . Takk for tips.

Gammel 16-08-24, 20:32   #7
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, da vil jeg gått for en maskin med lav dB. Se etter 40 og under. Elkjøp er jo kjekt fordi man kan angre kjøp, hvis jeg ikke tar feil?

Stemmer, og det er angre kjøp vi skal gjøre så derfor litt hast. dette.

Gammel 16-08-24, 21:04   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne kopiert IzziCreo. Vi er veldig fornøys med den Siemensmaskinen vi har. Egen bestikkurv øverst, justerbar glass/koppkurv under der og tallerkenskuff nederst. Det går an å legge ned de greiene man setter tallerkner i og vips så har man plass til gryter og ildsfaste former osv.
Vi har også delvis åpen kjøkkenløsning, med spisebordet i samme rom. Jeg plages ikke av lyden når den går.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-24, 21:19   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Takk,Strå.
Siemens/ Bosch tror jeg vi har hatt før.
Jeg er ekstremt var på lyder (ennå mer nå enn før) så derfor viktig at den ikke bråker for mye.

Gammel 16-08-24, 21:24   #10
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en Whirlpool som jeg er veldig fornøyd med. Lydnivå: 42 dB(A)
https://www.power.no/hvitevarer/oppv...kin/p-1140137/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-24, 21:49   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

+1 på Bosch. Veldig fornøyd med alle mulighetene til å legge ned/endre innredning og flytte høyden på kurvene. Min heter Serie 8 og ligner veldig på den Siemens-maskinen som Izzi linker til.
Liker bedre å stable i min Bosch, enn i den svindyre Miele Pro vi har på jobben.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-24, 22:57   #12
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Takk,Strå.
Siemens/ Bosch tror jeg vi har hatt før.
Jeg er ekstremt var på lyder (ennå mer nå enn før) så derfor viktig at den ikke bråker for mye.

Det er viktig for meg også, jeg blir sliten av en del lyder og må alltid ha noe lyddempende tilgjengelig. Denne maskinen hører jeg bare når jeg er på kjøkken/spisestuefløyen. I stua (annen fløy, ingen dør i mellom) merker jeg den ikke.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 16:40   #13
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har en AEG med bestikkskuff og avbefaler den på det sterkeste. Jeg hørte på selgeren i butikken, han var såå fornøyd med modellen før osv. Den er relativt lydløs,det er det eneste positive. Vasker dårlig,tørker dårlig. Den er ikke gammel,men jeg akter å pælme den ut og kjøpe ny snart.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-24, 17:31   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har en Electrolux og en Bosch hjemme og den fra Bosch hadde jeg valgt igjen uten å nøle. Vi har hatt den rundt 5 år og er storfornøyd. Electrolux ville jeg ikke kjøpt igjen. Den står heldigvis på det kjøkkenet vi bruker minst (ja, vi har to). På jobb har vi Miele Pro og den er fullstendig håpløs å stable i. Vasker raskt og rent, men bråker og kan altså ikke stables ordentlig i.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.