|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Tine vakumpakket mat raskt - HASTERJeg har glemt å ta opp nyttårsmiddagen fra fryseren. Vi skal ha crispy duck - ferdig kit fra Jakobs. Lårene ligger vakumpakket. Jeg vet jeg skal legge det godt innpakket i kaldt vann for å tine det kjapt. Spørsmålet er om det skal ligge vakumpakket eller om jeg skal ta det ut av vakum og pakke det godt inn i plastposer hvor det kommer til luft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTERJeg hadde lagt det i vakumpakken. Når det tiner litt mer hadde jeg evt åpnet og delt opp for å ta det mer fra hverandre. Så det tiner raskere med større overflate. Merk at jeg ikke har sett akkurat disse pakkene.
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTERLegg vakuum posen i vann. Men hvorfor ikke bruke temperert vann?
![]() |
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTERhttps://www.kk.no/livstil/slik-tiner...kjapt/67900150
![]() |
#6 |
can-jur
|
![]() Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTER
Internett har ikke svaret på alt.
![]() |
![]() |
#7 |
koko
|
Det er vel generelt slik at vett og forstand bør vere påkopla utan at det vert spesifisert. Men for all det, livet er fullt av hvis.
![]() |
#9 |
can-jur
|
Det blir jo litt flisespikkeri
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Tine vakumpakket mat raskt - HASTERFrossen mat tiner raskere i avkjølt vann enn kaldt vann. Det er fordi varmt vann stiger til overflaten, og da blir det kaldeste vannet liggende rundt det som skal tines. Å tine melk (som er flytende) er annerledes enn å tine kjøtt, fordi der vil også det varmeste stige til overflaten.
![]() |
![]() |
|
|