Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-25, 22:41   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Utrop

Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?

Kl 12 i morgen går det varsel via tyfoner.

Noen som husker hvor lenge dette varer? Og hvor høyt er det? Hvis man oppholder seg innendørs i sentrum av en ganske stor by? Blir det sånn cirka brannalarm-styrke?

Gammel 07-01-25, 22:58   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?

Her kan du høre lydene og lese om det: https://www.sivilforsvaret.no/dette-...et/varslinger/

Tyfonene tuter i tre serier med ett minutts opphold mellom seriene.

Hvor høyt det er varierer med hvor nær du er en alarm. De er gjerne på skoler så er du i skolegården vil man gjerne holde seg for ørene.

Dette skjer altså to ganger i året, så det som skjer i morgen er ikke noe nytt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-25, 23:00   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Her kan du høre lydene og lese om det: https://www.sivilforsvaret.no/dette-...et/varslinger/

Hvor høyt det er varierer med hvor nær du er en alarm. De er gjerne på skoler så er du i skolegården vil man gjerne holde seg for ørene.

Dette skjer altså to ganger i året, så det som skjer i morgen er ikke noe nytt.

Takk for info!

Gammel 07-01-25, 23:08   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det som står over.

På skolen hvor jeg jobber, er det tyfoner på taket. Bygningen har én etasje, og det uler rett over hodet på oss. Det er ikke ubehagelig høyt, men høyt nok til at man må stoppe å snakke mens det uler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-25, 23:20   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men det skal hyle i mobiltelefoner i tillegg. Det pleier være mer høylytt enn tyfonene utendørs synes jeg

Gammel 08-01-25, 00:21   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skal sove etter nattevakt, så må huske å sette mobilen i flymodus før jeg legger meg, og ikke bare "ikke forstyrr". Tror jeg ikke hører tyfonen med ørepropper i ørene. Er ca 500 m til skolen, og jeg tror de har tyfoner der.

Gammel 08-01-25, 07:49   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Jeg skal sove etter nattevakt, så må huske å sette mobilen i flymodus før jeg legger meg, og ikke bare "ikke forstyrr". Tror jeg ikke hører tyfonen med ørepropper i ørene. Er ca 500 m til skolen, og jeg tror de har tyfoner der.

Jeg håper du får sove, men med 500 meter til tyfoner, tror jeg vel egentlig at det skal godt gjøres å ikke høre dem gjennom øreproppene…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 08:29   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en halv kilometer da. Jeg tror det kan gå bra. Vi har en skole 150 m unna, tror jeg kunne sovet gjennom. Er på hjemmekontor, så kan gjøre en vurdering etterpå.

Gammel 08-01-25, 10:22   #9
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Minstemor som i morges våknet av det vesle klikket av en lysbryter da mannen slo på lyset i gangen hadde kanskje våknet av en tyfon 500 meter unna også, mens mannen som ikke våknet av at minstemor krabber under dyna hans engang neppe hadde våknet av en tyfon 50 meter unna heller. (Eller, tilbød registrert den og sovet videre uten å bry seg)

Så det er selvsagt forskjell på hvor tungt man sover, men en tyfon 500 meter unna et jo ikke rett i nabolaget engs g

Gammel 08-01-25, 13:15   #10
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Fasiten. Jeg våknet ikke, så litt usikker på om jeg sov tungt, eller jeg husker feil om tyfon på skolen. Skal spørre minstemor når hun er tilbake fra skolen. Hun er mildt sagt ikke glad i høye lyder.

Gammel 08-01-25, 13:18   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er en halv kilometer da. Jeg tror det kan gå bra. Vi har en skole 150 m unna, tror jeg kunne sovet gjennom. Er på hjemmekontor, så kan gjøre en vurdering etterpå.

Ja, jeg kunne ha sovet igjennom med ørepropper. Det er jo høyt, men ikke holde seg for ørene høyt. En halv kilometer unna hadde jeg glatt sovet gjennom. Bra du fikk sove!

Gammel 08-01-25, 13:59   #12
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var utendørs og like ved Oslo S, og trodde først det var et tog som tuta, for det hørtes mistenkelig likt ut. Men like etterpå vibrerte klokka og telefonen hylte, så da kobla jeg det.

Gammel 08-01-25, 17:47   #13
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag har vi lært på jobb at Apple-brukere har 5 minutters forsprang. Den ene Androidbrukeren på kontorlandskapet fikk varselet 5 minutter senere.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 18:07   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg har lært at jeg er det voldsom forskjell med og uten høreapparat. Jeg hadde glemt dem i dag, og hørte ikke tyfonen før tannlegen gjorde meg oppmerksom på dem. Det etterfølgende signalet til telefonen gikk sist rett inn i apparatene og det er jeg ærlig talt glad for at jeg slapp, der jeg lå i tannlegestolen.

Gammel 08-01-25, 18:44   #15
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

I dag har vi lært på jobb at Apple-brukere har 5 minutters forsprang. Den ene Androidbrukeren på kontorlandskapet fikk varselet 5 minutter senere.

Interessant; vi opplevde at Androidbrukerne var først ute!

Midt i Oslo sentrum.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 19:03   #16
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke hva slags telefoner det var rundt meg i kontorlandskapet, sannsynligvis Apple, de startet å ringe ca 10 sekunder før min, som er Android. Men ikke flere minutter nei.

Gammel 08-01-25, 19:29   #17
Malama

Malama sin avatar

Standard

Min Android jobb telefon først. Stoppet den. Hørte tydinen ute. Så kom min telefon som også er Android. Alt innenfor 10 sek ca

Gammel 08-01-25, 20:23   #18
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Mine gikk av likt. En epletelefon og en samsung. Og jeg var ute og hørte tyfonene godt.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-25, 20:49   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt splitter nye eple ulte akkurat kl 12. Den slo jeg av, men tyfonene holdt jo på lenger.

Jeg hadde tenkt å sjekke om eldste borteborende ungdom våknet tidsnok til å rekke et tog til flyplassen, men det tror jeg nødvarselet tok seg av for meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-25, 00:26   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Vi satt i telefonmøte og min Android var den første som ulte, de andre ulte på rekke og rad, mer snakk om sekunder enn minutter. Ikke mulig å gjennomføre samtale før man desperat fant "Lukk" knappen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.