|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Kl 12 i morgen går det varsel via tyfoner.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Her kan du høre lydene og lese om det: https://www.sivilforsvaret.no/dette-...et/varslinger/
![]() |
#3 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?
Takk for info!
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Det som står over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Men det skal hyle i mobiltelefoner i tillegg. Det pleier være mer høylytt enn tyfonene utendørs synes jeg
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Jeg skal sove etter nattevakt, så må huske å sette mobilen i flymodus før jeg legger meg, og ikke bare "ikke forstyrr". Tror jeg ikke hører tyfonen med ørepropper i ørene. Er ca 500 m til skolen, og jeg tror de har tyfoner der.
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg håper du får sove, men med 500 meter til tyfoner, tror jeg vel egentlig at det skal godt gjøres å ikke høre dem gjennom øreproppene… |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Det er en halv kilometer da. Jeg tror det kan gå bra.
![]() |
#9 |
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Minstemor som i morges våknet av det vesle klikket av en lysbryter da mannen slo på lyset i gangen hadde kanskje våknet av en tyfon 500 meter unna også, mens mannen som ikke våknet av at minstemor krabber under dyna hans engang neppe hadde våknet av en tyfon 50 meter unna heller. (Eller, tilbød registrert den og sovet videre uten å bry seg)
![]() |
#10 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Fasiten. Jeg våknet ikke, så litt usikker på om jeg sov tungt, eller jeg husker feil om tyfon på skolen. Skal spørre minstemor når hun er tilbake fra skolen. Hun er mildt sagt ikke glad i høye lyder.
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Ja, jeg kunne ha sovet igjennom med ørepropper. Det er jo høyt, men ikke holde seg for ørene høyt. En halv kilometer unna hadde jeg glatt sovet gjennom. Bra du fikk sove!
![]() |
#12 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Jeg var utendørs og like ved Oslo S, og trodde først det var et tog som tuta, for det hørtes mistenkelig likt ut. Men like etterpå vibrerte klokka og telefonen hylte, så da kobla jeg det.
![]() |
#13 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?I dag har vi lært på jobb at Apple-brukere har 5 minutters forsprang. Den ene Androidbrukeren på kontorlandskapet fikk varselet 5 minutter senere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Og jeg har lært at jeg er det voldsom forskjell med og uten høreapparat. Jeg hadde glemt dem i dag, og hørte ikke tyfonen før tannlegen gjorde meg oppmerksom på dem. Det etterfølgende signalet til telefonen gikk sist rett inn i apparatene og det er jeg ærlig talt glad for at jeg slapp, der jeg lå i tannlegestolen.
![]() |
#15 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Interessant; vi opplevde at Androidbrukerne var først ute! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Jeg vet ikke hva slags telefoner det var rundt meg i kontorlandskapet, sannsynligvis Apple, de startet å ringe ca 10 sekunder før min, som er Android. Men ikke flere minutter nei.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Min Android jobb telefon først. Stoppet den. Hørte tydinen ute. Så kom min telefon som også er Android. Alt innenfor 10 sek ca
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Mine gikk av likt. En epletelefon og en samsung. Og jeg var ute og hørte tyfonene godt.
![]() |
#19 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Mitt splitter nye eple ulte akkurat kl 12. Den slo jeg av, men tyfonene holdt jo på lenger.
![]() |
#20 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor lenge varer nødvarsel i morgen?Vi satt i telefonmøte og min Android var den første som ulte, de andre ulte på rekke og rad, mer snakk om sekunder enn minutter. Ikke mulig å gjennomføre samtale før man desperat fant "Lukk" knappen.
![]() |
|
|