Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Butikk i Oslo med Jotun-maling og fargevifte og flinke mennesker

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-24, 18:03   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Butikk i Oslo med Jotun-maling og fargevifte og flinke mennesker

... for det er IKKE Maxbo på Alna. Dvs, de har Jotun-maling.

Jeg skal med tid og stunder male hjemme, og sliter med å finne riktige toner - allermest fordi jeg ikke finner igjen fargeviften jeg hadde.

Har prøvemalt litt med Pale Linden og Green Leaf, men Green Leaf er for ... kjip, og Pale Linden er for lys. Lurer også på om jeg vil ha mer grønt, mindre gult. Har pr nå Palmetto på veggene som jeg egentlig elsker høyt, men den begynner å føles noe for mørk, og når jeg uansett også skal male gangen, så vil jeg finne to eller tre grønnfarger som fungerer for alle flatene.

Lang historie kort - jeg trenger en fargevifte, gjerne litt dyktige mennesker bak disken som ikke ser dumt på meg hvis jeg sier "kulørthet", og jeg trenger å se fargene på ordentlig, ikke på skjerm.

Så hvor drar jeg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-24, 18:07   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Butikk i Oslo med Jotun-maling og fargevifte og flinke mennesker

Malerstua på Slependen er best på maling. Veldig flinke folk. De har det meste, men vet ikke om de har Jotun.

Gammel 24-07-24, 18:12   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei altså det er egentlig ikke så farlig om det er Jotun eller ei, selvfølgelig. Jeg har jo NCS-kodene på både de jeg er fornøyd med og de jeg ikke er fornøyd med.

Gammel 24-07-24, 18:25   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

På Fargerike på Sofiemyr er de gode. Der kan man også få interiør designer hjem til seg om man vil det.

Ellers kan jeg tipse om Flügger sine grønnfarger. Vi måtte ty til dem da Jotun ble litt for dølt. Fargevifte er selvsagt et godt alternativ når man ikke finner fargene i de ulike kartene.

Gammel 24-07-24, 18:46   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har malt ett rom i pale linden. Enig i at den ikke ser særlig særlig grønn ut, men den er fin, da.

Jeg har fått god hjelp på Fargerike på Alexander Kiellands plass, faktisk.

Gammel 25-07-24, 10:59   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Malerstua på Slependen er best på maling. Veldig flinke folk. De har det meste, men vet ikke om de har Jotun.

De er helt fantastiske der. Og de har Jotun.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 11:40   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vet ikke om gode butikker her, men har ofte fått gode råd online av jotun sin spørretjeneste.

Jeg endte med Soft Teal, den var veldig fin, ganske mørk, litt «fjordfarge».

Gammel 25-07-24, 12:03   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jotun sin spørretjeneste er på ferie.

Soft Teal er veldig pen, men den er litt blå, og jeg er ganske sikker på at jeg vil ha en grønnfarge med litt gult i (men ikke så mye som pale linden), ikke blått.

Gammel 25-07-24, 12:24   #9
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Der fikk jeg også magisk bra hjelp!

Har også fått god hjelp på Maxbo på Vækerø, men da er det personavhengig.

De har en god malebutikk på det lille senteret på nedsiden av Majorstua tbane. Colosseum senter? De hadde interiørkonsulenter man kunne låne. Jeg har ikke testet det, men fått god hjelp til å finne et passe utvalg av vareprøver på ulike farger.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 12:44   #10
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Green leaf er da ikke kjip! #Indignert

Jeg har handlet maling på Jernia i det siste, har fått masse god hjelp der. De har Jotun. Obs bygg pleier også være flinke her på Vestlandet.

Gammel 25-07-24, 12:45   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde mange store prøvemalinger på veggen før vi endte på den grønne, alt gra gult til aubergine. Så helt koko ut i stuen, men verdt det til slutt.

Gammel 25-07-24, 13:07   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Green Leaf er ikke kjip! Det var jo en grunn til at den ble med meg hjem i prøveboks. Men den ble kjip på veggen.

Gammel 25-07-24, 13:12   #13
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må du ha Jotun?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 14:34   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Nei, jeg må ikke ha Jotun! Men Flügger gir ikke ut NCS-koder og det irriterer meg.

Gammel 25-07-24, 15:29   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soft teal har litt blått, ja.

Gammel 25-07-24, 17:03   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, jeg må ikke ha Jotun! Men Flügger gir ikke ut NCS-koder og det irriterer meg.

Ah, skjønner. For ellers ville jeg tipse om Farrow and Ball, som har en helt nydelig fargetetthet og finish. Dyr, men drøy, så kommer litt an på hvor mye man skal male.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-24, 17:10   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah! Vi skal male en heeel del, stue/kjøkken/entré/trappeoppgang/gangen oppe og et soverom, så det blir i overkant for lyxmaling dessverre. Eller kanskje på soverommet mitt!

Gammel 27-07-24, 09:31   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Fargerike på Sofiemyr har allerede blitt nevnt, men de er flinke. Har du sjekket ut Jotun sin Treasure?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-24, 18:58   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Lurer på om det er Refresh jeg vil ha, den har samme grønn/gulmix som Palmetto (som vi har nå), men er lys og litt mindre kulørsterk.

… Treasure har jentungen på sitt rom, den er veldig behagelig og kan evt brukes som aksent til Refresh i gangen.

Og så er det en som heter Air som er enda lysere, som kan fungere på de flatene i gangen oppe som bør være lysest.

Gammel 27-07-24, 22:10   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nettopp malt stua i Treasure og den er optimal for våre lysforhold, i det minste. Det er jo det som er så vanskelig, at de oppfører seg så forskjellig. Vi har Pale Linden i gangen. (Men enig i at den er litt for tilbaketrukket i rom med mye dagslys).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.