|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Male et lite soverom - fargetips?Vi har fått oss et lite soverom som nå står uten eier. Det skal bli mitt kontor/ekstra TV-stue/gjesterom. Rommet er knøttlite med skråtak og jeg tror derfor at fargen må være nokså lys. Det er primært jeg som skal bruke dette rommet og jeg ønsker meg et rom med feminint preg. Jeg tipper at rommet er 6 kvadratmeter. Taket og skråtaket er opprinnelig furu, men det er en eller annen gang beiset/lasurmalt med en hvitaktig farge der treet skinner igjennom.
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Vi har Pale Linden på soverommet. Jeg kunne tenkt meg å hatt den på kontoret også. Den er nydelig til detaljer i både hvitt, naturtre og rosa, f eks.
![]() |
![]() |
#5 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Mmm...lys grønn var det første som falt meg inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Artig at dere sier det. Dette er de jeg har kkket på, på nettet så langt.
![]() |
#7 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Du burde prøvemale. Jeg likte også lys granitt helt til jeg fikk se den på veggen. I stua her ble den griserosa.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Om du går for beige, så bør du se på Gentle Whisper. Kjempefornøyd med den i vår stue, og jeg var skeptisk, siden det er rødt i den. Det er ikke noe rødskjær å skimte her, den blir veldig ren beige.
![]() |
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Vi malte kjøkkenet i Indie Pink nå, og den kan jeg anbefale. Og så har jeg ulike grønntoner hjemme, og det minste rommet er en sterkere grønnfarge, men det gjør ingenting. Små rom tåler også farge godt. Flügger har veldig pene grønne farger ( tror de har fått nye navn, men vi har Optimistic Green og Creative Green tror jeg). De var tidligere ute enn Jotun med litt sprekere grønntoner. Nå har Jotun Pistachio, og den har jeg veldig lyst til å prøve.
![]() |
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Selv om du tenker lyse farger så synes jeg du skal ta en titt på Jotun Wisdom. Vi har den i et relativt lite rom, som brukes til kontor, og jeg bare elsker den fargen.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Jeg ser at mange maler rom i mørkerosa (finnes sikkert et bedre ord). Jeg synes ofte det blir både for mye og for mørkt.
![]() |
![]() |
#12 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Jeg malte nettopp et kombinert gjesterom/kontor i fargen Nordic Breeze (Jotun), jeg liker den veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Jeg har akkurat malt en leilighet og lillesøsters rom er i Subtle green. Den er kanskje ikke veldig lys, men veldig fin. Anbefaler tak og vegger i samme farge. Har også Indi pink på vegger og tak på kjøkken og det er en veldig fin farge. Den blir mindre rosa når den ikke bryter mot hvit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?
Den har jeg på mitt knøttlille soverom. Veldig fin farge.
![]() |
#15 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Bare send meg prikker og PM-er med bilder og linker.
![]() |
#16 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Mal tak og vegg og skråtak i samme farge, det er veldig lekkert.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Tapet blir det ikke, for det har vi ikke kompetanse til. Taket er furupanel som en eller annen gang er beiset med noe lyst, sikkert før forrige eier skulle selge.
![]() |
#19 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Jeg vil gjerne se bilder av Indie Pink.
![]() |
#20 |
koko
|
![]() Sv: Male et lite soverom - fargetips?Eg hadde måla tak og veggar i mørk, lun farge. Vi har måla to rom (større enn 6 m2, riktignok) i fargen Hule og syns det er behagelig. (Men eg er født utan fungerande interiørgen, så det er nevnt.)
![]() |
|
|