|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Jeg ble overrasket da en jeg bor med måtte tenke seg om før han visste antall dager i en måned. Det kom fram fordi han trodde det var 1. september i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, utenom et ev skuddår.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Har ganske god koll, men må noen ganger bruke et par sekunder på å koble måned og antall dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Nja, jeg vet hvor mange dager den mnd vi er inne i har, men hvis jeg skal f.eks. si hvor mange dager mai har, så må jeg gjerne tenke litt, ev bruke trikset med å sjekke med knokene. Men vet at desember og januar har 31 og februar 28 og sånn.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, det vet jeg. Jeg er obs på det de årene det er skuddår og vet hvor mange dager det er i februar der året også. Det året jeg må jobbe en dag ekstra, gratis. (Har jo fast lønn, så de årene jobber jeg en dag ekstra for samme lønn)
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Mannen sier at de fleste månedene går på automatikk, men at han må tenke ekstra på april, august og september. Jeg spurte ham om han ikke husket at det ene barnet vårt er født den 30. en annen måned, og at det ikke er siste dag den måneden. Nei, sånn tenker jeg ikke, sa han. For meg er det helt logisk inni hodet mitt hvordan kalenderen er bygget opp, og det hadde sett annerledes ut dersom barnet vårt VAR født den siste dagen den måneden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja. Har også stålkontroll på hvilken vei man snur klokka vår og høst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?
Ja, jeg også. Jeg vet, men har problemer med å forstå, at mange sliter med dette. For meg er det helt åpenbart at klokka skrus fram om våren. Det er jo slik man får lysere kvelder. Og vice versa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Njei, ikke helt. Noen måneer sitter, andre ikke, og da tyr jeg diskret til knokene, og så finner jeg svaret likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja, full kontroll. Men må tenke «spring forward, fall back» om klokkestillingen.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Kan mange (men over sommeren må jeg ofte frem med knoken.
![]() |
#16 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?
Relaterer til «problematikken» med et barn født 31.! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Klokka alltid mot sommeren. Den nærmeste.
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Stort sett så husker jeg hvor mange dager hver enkelt måned har, spesielt når vi er i måneden. Men jeg lever jo i og av kalenderen, så det ville vært sløvt av meg å ikke kunne det.
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Vet du umiddelbart hvor mange dager hver måned har?Ja.
![]() |
|
|