Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken sprit til likør?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-24, 13:29   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken sprit til likør?

Jeg vil lage denne:

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ripslikor

Det er årevis siden jeg laget likør, har ingen formening om hva slags sprit jeg brukte da. Men jeg var innom polet og spurte hva de anbefalte, og de sa 60%, til nøds 50. De anbefalte absolutt ikke 40%. Det hadde noe med hvordan alkoholen trekker smak ut av bærene å gjøre.

Nå er det sånn at det frister å kjøpe sprit med vaniljesmak, slik Kristine i Det søte liv gjorde i denne oppskriften. Men den finnes bare i 40%.

Er det noen av dere som har laget likør av 40%, og hvordan gikk det?
Eller har noen av dere en formening om dette temaet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:09.