Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hender det at du blingser skikkelig på klokka?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-25, 21:09   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hender det at du blingser skikkelig på klokka?

Det hender met litt for ofte synes jeg. Sånn som i dag da jeg troppet opp på jobb 20:20. Jeg begynner 21:30 ... Ikke noe vits i å sykle hjem bare for å snu og sykle tilbake, så jeg har vært en tur på Mega og Burger king. Når man først skal ta feil av tiden så er det jo bedre å komme altfor tidlig i det minste. Men det er jo litt irriterende når det stadig gjentar seg. Og det hjelper jo ikke å se på klokka eller sette alarmer når øynene ikke virker, og ser det de vil se.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 21:15   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hender det at du blingser skikkelig på klokka?

Nei.

Gammel 23-01-25, 21:24   #3
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Nei, det skjer ikke ofte! Og jeg har ganske god «innebygd» klokke også.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 21:36   #4
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, det tror jeg aldri jeg har gjort. Jeg er veldig opptatt av å ikke komme for sent så det er sikkert grunnen til at jeg har stålkontroll på tiden.

Gammel 23-01-25, 21:44   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blingser ikke på tiden, nei. Kan nesten ikke huske at det har skjedd. Jeg er tidsoptimist og kan bomme på beregning av tid og derfor få lite tid.

Gammel 23-01-25, 21:48   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg blingser ikke på tiden, nei. Kan nesten ikke huske at det har skjedd. Jeg er tidsoptimist og kan bomme på beregning av tid og derfor få lite tid.

Jeg er og tidsoptimist, og jeg får venteangst når jeg er redd for å komme for sent. Så jeg kommer enten halsende litt for sent, eller så kommer jeg altfor tidlig.

Gammel 23-01-25, 21:55   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tidsoptimist og ofte i siste liten eller litt for sen, men det er ytterst sjelden jeg rent blingser på tiden. Jeg VET som oftest veldig godt nøyaktig hvor mye for sent jeg er.

Gammel 23-01-25, 22:04   #8
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Nei, aldri.

Gammel 23-01-25, 22:27   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, men det er en del av å ha dyskalkuli. Jeg bommer mest når jeg skal gjøre om fra 12 til 24 timer. Livet mitt hadde vært uendelig mye enklere om alle sluttet å bruke 12-timers klokke.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-25, 22:40   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg har stort sett god kontroll. Det som hender av og til er at kroppen min plutselig tror jeg er forsinket, og at jeg får hjertebank og kvepper til, før jeg får kontroll på hvor mye klokka er og når jeg burde komme meg avgårde.

Gammel 23-01-25, 23:51   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Venter fortsatt på at noen skal svare ja sånn at jeg ikke er helt alene om å være en blingser.

Gammel 24-01-25, 05:12   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei, kan ikke huske å ha gjort det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-25, 06:35   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke huske å ha blingset på klokken noen gang, men jeg er en sånn som legger inn god tid. Å komme for seint til noe skaper så mye stress hos meg at jeg må legge inn gode buffere.

Gammel 24-01-25, 06:39   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nei. Men en gang stod hele familien opp klokka 0330 og trodde den var 0730 og at vi hadde forsovet oss.

Gammel 24-01-25, 07:14   #15
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, det skjer ekstremt sjeldent. Skjedde faktisk for et par måneder siden, da hadde jeg tenkt helt feil mtp tid - men kan ikke huske gangen før det...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-25, 07:14   #16
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kan jeg ikke huske å ha skjedd. Jeg er alltid tidlig ute, og har stort sett kontroll på hva klokken er til enhver tid.

Gammel 24-01-25, 07:38   #17
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jada, det skjer innimellom.

På jobb har jeg kaldendere og rutiner som gjør at det ikke skjer med mindre møter har blitt flyttet eller liknende. Det hjelper nok å ha en klassisk 8-4 jobb, avtaler på kveldstid eller i helg forekommer, men er sjelden. I privat sammenheng hender det at jeg ikke har vært nøyaktig, eller grundig nok til å følge med på klokka. Veksling mellom 12 og 24-timers klokke kan også være utfordrende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-25, 08:04   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Venter fortsatt på at noen skal svare ja sånn at jeg ikke er helt alene om å være en blingser.

Eldste sønnen min har blingset et par ganger. Husker spesielt en gang han skulle på kodeklubben og ingen her hjemme stusset over tiden han gikk ut døren før han sendte melding hjem og sa at han hadde kommet en time for tidlig.

Gammel 24-01-25, 09:06   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har problemer med å huske tall, så jeg må sjekke igjen og igjen. Derfor blingser jeg heller ikke. Blingser oftere på dato, faktisk, enn på klokka. Når jeg skal besille reiser, med fly og overnatting, sjekker og dobbeltsjekker og trippelsjekker jeg alltid, og enda er jeg nervøs for å ha bommet med en dato. Rett og slett fordi det har skjedd litt for mange ganger i fortiden. Har kommet på hotell og ikke fått rom, fordi jeg har bestilt på feil dato. En gang gaslightet jeg hotellet til å tro at det var de som hadde gjort en feil, så de ordnet et rom til oss likevel, på et annet hotell, selv om det var jeg som hadde bestilt til feil dato. Det er lenge siden jeg har bommet nå, fordi jeg sjekker så mange ganger før jeg trykker bestill. Men sjekkingen er på grensen til det nevrotiske. Får av og til andre til å se over for meg også, for sikkerhets skyld.

Gammel 24-01-25, 09:38   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dyskalkulig og har problemer med å huske tall, og sjekker derfor veldig ofte tidspunkt for avtaler, så jeg bommer sjelden. Men jeg har kommet for tidlig til et møte en gang, men da var møtet en time senere enn det pleier å være, så jeg kom til "vanlig" tid.

Sist redigert av Karamell : 24-01-25 kl 15:25.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.