|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Male innedører?I huset jeg snart flytter til får jeg en lang og smal gang, med ikke mindre enn 6 dører. I dag er gangen malt grå, mens dørene og listene rundt er trefarget. Jeg tror jeg vil ha en annen farge på dørene og bytte dørvriderne.
![]() |
![]() |
#2 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Male innedører?Det er ganske mye jobb å bytte seks dører også.
![]() |
#3 |
koko
|
![]() Sv: Male innedører?Eg måla tredørene her då vi flytta inn. Hadde ambisjonar om pussing og sparkling, kvistlakk og heile sulamitten, endte med å berre køyre på med grunning og måling. No hadde eg sikkert droppa grunning også, sidan det fins måling som gjer heile jobben.
![]() |
#4 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male innedører?Har også malt innerdører, og med resultat mer enn godt nok. Sikkert i slekt med familien Slums over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Male innedører?
Jeg så for meg at man måtte ta av alle dørene og da gjør man jo mye av den jobben som er å bytte dem, men man må kanskje ikke det?
![]() |
![]() |
#6 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Male innedører?Gratulerer med nytt hus!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Male innedører?Jeg har malt tredører og ble ikke fornøyd. Hvis de er ubehandlet er det en del jobb hvis de skal bli glatte og fine (synes jeg). Her gikk piffen litt ut av meg (fordi det var mange dører). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
geskjeftig
|
Jeg ville pusset litt, vasket med kraftvask, grunnet (eventuelt med grunn med kvistlakk i) og så malt med det malebutikken sier.
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Begge deler kommer an på materialet i dørene, og hvor gamle de er. Er det et gammelt hus; fra før masseproduksjon, kan det væe litt styrete å finne rett størrelse. Er det nyproduserte dører så er det ikke noe problem, men dører kan være ganske dyre om du ikke skal ha pappdører.
Sist redigert av Tallulah : 06-03-25 kl 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Male innedører?Gratulerer med nytt hus! 6 dører er mye, og dør kan være dyrt - så om du ikke er redd for litt jobb ville jeg gått for maling - med alle de gode rådene som allerede er gitt mtp forbehandling.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Male innedører?Er det lov til å komme med et tilleggsspørsmål:
![]() |
![]() |
#12 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Male innedører?For å bidra litt i tråden også: vi malte en av dørene på hytta. Den var en gammel furudør fra 70-tallet. Vi kvistlakket først, malte vi to strøk helt standard maling (som på veggene - også i furu) og døra ble veldig fin.
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Male innedører?Det er lettest å male dem når de henger på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Male innedører?Takk!
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Male innedører?Jeg har jo ingen anelse om hva veggen er malt med, eller fargekode, men jeg kan jo spørre selger om de vet. De malte i sommer. Helst ville jeg malt veggen også, for jeg er ikke så glad i grått, men spørs om jeg får mannen med på det...
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Male innedører?Tipper det er lakket finér. Personlig syns jeg ikke det blir fint å male den type dører, de er ikke laget for å være malt. I tillegg syns jeg det er synd å ødelegge dører fra den epoken, så jeg ville heller solgt dem og kjøpt nye.
Sist redigert av Tallulah : 06-03-25 kl 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Panzerekstremfeminist
|
Dette er slike dører som vi har malt på hytta. Vi synes resultatet ble veldig bra, men det er sikkert avhengig av hvor nøye man er og hvilken "look" man er på jakt etter. jeg skal prøve å legge inn et bilde her ganske snart.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Male innedører?Det kan også være heltre furu. Det hadde jeg. Jeg malte dem da jeg flytta inn, og det ble greit nok, men var ekstremt mye arbeid. Jeg bytta dem ut med nye dører da jeg fikk råd, så jeg ville nok gjort det først som sist hvis dere har rom for det.
![]() |
#19 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Male innedører?Ser ut som de samme dørene vi har på loftet her, og det var ikke så voldsom jobb som vi fryktet.
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Male innedører?Her er hvordan våre dører ble. Fargen heter Soft Comfort på Jotuns fargekart. Håndtak/vridere er kjøpt på Maxbo, kostet rundt 500,-/dør https://scontent.fsvg2-1.fna.fbcdn.n...jg&oe=67CF3142
![]() |
![]() |
![]() |
|
|