Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg takknemlig i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-25, 13:12   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Utrop

Hva har gjort deg takknemlig i dag?

Noen ganger passer ikke ting i hva har gjort deg glad-tråden. Prøver opp med denne for å se om den slår an.

Gammel 09-12-25, 13:27   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har gjort deg takknemlig i dag?

Forskning viser at de som er takknemlig er mer lykkelig (https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk...-takknemlighet), så det er noe jeg har blitt veldig bevisst på. Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er ang. mann/barn/venner/jobb, og at jeg må nyte alt siden livet snur så brått.

I dag er jeg ekstra takknemlig for flittige (og blide!) elever som forbereder seg til prøveeksamen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 13:30   #3
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg er takknemling fordi jeg klarer å være raus og glede meg over andres overskudd. Det var ikke så lett da jeg slet med overskudd og en lammende følelse av å ikke strekke til.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 13:57   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er takknemlig for måten jeg har blitt mottatt på, her på enheten hvor jeg har hopspitert det siste halvåret. Jeg har min siste arbeidsdag her i morgen, og har invitert avdelingen min hjem på avslutning i kveld. Føler at jeg har lært enormt mye i løpet av denne tiden, har fått spennende arbeidsoppgaver, mye god og tålmodig hjelp, og at jeg på kort tid ble en del av det sosiale miljøet. Ikke minst er jeg takknemlig for at jeg fikk muligheten, fra min egentlige arbeidsplass.

Gammel 09-12-25, 14:19   #5
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Frisk og akkurat passe kald luft på første tur med hunden i dag.
11-årig hund som var sååå interessert i å spore i dag.
For at jeg kan legge opp dagen etter helsa.
At det var oppholds og ikke så grått og tungt ute som i det siste.
At jeg har oppdaget kontoen vaskmedmeg på instagram.
At jeg er ganske så ajour med vasking av leilighet. Utleier skal selge, og da er det greit at jeg er litt ajour med rundvask/nedvask i forbindelse med visninger/fotografering som jeg ikke helt vet når blir. Har nok aldri bodd et sted der jeg har det så rent som her. Jeg liker det, og det gir meg god samvittighet for hunden som har husstøvmiddallergi.

Jeg er også takknemlig for at jeg har oppdaget at jeg ikke nødvendigvis trenger å gå 3 turer med hunden hver dag, noen ganger holder det med 2. Har tilgang til å ha han i line for godbitsøk utenfor døra.

At jeg ikke har brukt hunden min til agility, tror ikke det er en sunn sport for et langt hundeliv, med en del mer skader på disse hundene.

Sist redigert av Ine : 09-12-25 kl 14:44.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 14:48   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg fant parkering til bare 90,- kr pr dag. At plassen "min" i free-seating-landskapet var ledig.

Små gleder.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 15:10   #7
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

At jeg fant parkering til bare 90,- kr pr dag. At plassen "min" i free-seating-landskapet var ledig.

Små gleder.

Det er glede over sånne små gleder som beriker mye av hverdagen min også.

Gammel 09-12-25, 15:42   #8
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Endelig oppholdsvær så jeg og hunden kunne ta vår langtur i dagslys. Det er positiv egentid og gir meg påfyll.
Jeg har og lest dette om at de som er takknemlige er mer lykkelig, og prøver å finne det positive i hverdagen.

Gammel 09-12-25, 16:28   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er takknemlig når jeg ser på eldstesønnen som ligger og sløver i sofaen. Han bor i utlandet for tiden, og jeg er så glad og takknemlig for at han har det så bra der, men også for at han vil være her hos meg i advent- og juletid.

Gammel 09-12-25, 16:57   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som agenten og lever livet nå. Jeg og mannen har det utrolig bra, og jeg er så glad for å ha han. Og de to flotte barna vi har sammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 18:05   #11
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

At jeg har en fin fastlege som tok seg tid til en lang prat, selv om hun var mye forsinket og selv om vi egentlig bare snakket om alt og ingenting, og jeg fikk tømme meg litt angående alt og hun satte opp ny time til uka allerede, og har beskjed om å sende melding når som helst.

Bare å vite at den støtten er der.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 20:59   #12
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

For å få jobbe på skole i adventstiden. Helt magisk!

Gammel 09-12-25, 21:00   #13
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er takknemlig for at operasjonen min gikk så bra forrige uke, og at jeg har vært i god form etterpå.

Gammel 09-12-25, 21:09   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er takknemlig for at operasjonen min gikk så bra forrige uke, og at jeg har vært i god form etterpå.

Så godt.

Gammel 09-12-25, 21:11   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har takknemlig for at jeg kjøpte akkurat den leiligheten jeg gjorde ifjor, for at jeg var så heldig å finne akkurat denne og for at den er blitt så hyggelig. Nå har jeg vært hjemme med sykt barn i 2 dager, men med adventpynt i en leilighet som føles som den er i en tretopp selv om den er inntil en vei i Oslo, går det fint likevel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 22:05   #16
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg lest gjennom tråden og funnet ut at jeg faktisk er takknemlig for at jeg har gått gjennom 24timers måling av blodtrykket, selv om jeg virkelig hater det som pesten. Blodtrykket mitt er altfor høyt og jeg har vært og hentet medisiner. Hvis ikke blodtrykket er i orden,får jeg ikke operasjonen jeg så sårt trenger rett over nyttår,nemlig.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 17:46   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Idag er jrg takknemlig for Oda og Meny rett hjem. Fått levert mange ting til jul.

Gammel 11-12-25, 17:51   #18
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Torsdag og lunsj i kantina.
Julebord med jobben i kveld.
Studenten hadde siste eksamen i dag.

Gammel 11-12-25, 18:09   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag er bare så takknemlig for at jeg får synge med et helt fantastisk kor og for at vi får muligheten til å lage helt himmelsk musikk sammen med superproffe musikere og ditto sangsolister.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-25, 23:43   #20
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

At en god venninne orket å komme på besøk til tross for cellegiftbehandling. �� Og at behandlingen virker!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.