|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() BursdagsfeiringJeg nærmer meg det Big 5.0. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvordan eller Om jeg vil feire.
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsfeiring.Jeg kjenner en som inviterte til åpent hus da hun ble 40. Det varte fra kl 12-23. Hun la ut på Facebook/mail at det ble servering av boller, suppe osv i visse tidsrom. Man kunne komme innom 10 min eller 3 timer. Herlig kveld! Folk kom og gikk, en tale eller to, lav kostnad. Anbefales!!
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Bursdagsfeiring.Jeg feiret stort på 40 og likte det godt. Håndplukket fine folk og stortrivdes, selv om jeg ikke er så glad i å være midtpunkt.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Bursdagsfeiring.
Ja,noe sånn kan gå an. Mange av de som inviteres bor ikke i byen, så da blir det nok ikke så mange som kommer skal sies.
![]() |
#5 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: BursdagsfeiringEt alternativ som vil hjelpe på et par av problemene, er å ha feiringen på dagtid i stedet for på kvelden. Lage en buffet av enkel mat som står fremme (ala noe vi gjør på 17. mai med spekemat, eggerøre, laks, potetsalat, brød etc.) og invitere til drop inn mellom kl 14 og 18 f.eks. Alle får et glass bobler til skål når de kommer, og videre lar du flaskene stå fremme i en stor kjøler så folk får hente selv. Samme med rikelig uten alkohol. Folk blir ikke så fulle, det blir ikke så sent og budsjettet blir lavere enn kveldsfest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BursdagsfeiringGode tips her, du kan også vurdere å ha selskapet utendørs i partytelt etc, og det er jo mulig å ha kurvfest også, det er jo veldig hyggelig da!
![]() |
#7 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: BursdagsfeiringHa det på restaurant, så drikker folk mindre fordi det koster mer, og du kan dra hjem tidlig, eller akkurat når du vil.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: BursdagsfeiringHvis du ser for deg at de tilreisende skal sove på hotell så kan du jo anbefale et, og ha selskapet der. Hvis de fleste er herfra og har familie i byen som de overnatter hos, så er jo åpent-hus-konseptet gjennomførbart. Eller grilling/piknik i fjæra et sted ...
![]() |
#9 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BursdagsfeiringDags sier jeg!
![]() |
|
|