|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Tips til lunsjservering på håndballcupJeg skal lage lunsj til et håndball-lag til helgen. Den bør kunne lages fredag kveld og skal medbringes et stykke i bil lørdag. Maten bør lett kunne gjøres glutenfri / tilpasses. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcup
Njei, det treng det igrunn ikkje vere. Enten lage ferdig i skål/boks eller god gammeldags matkø og bruke til dømes eim fiskespade til å ause opp porsjonar.
![]() |
#7 |
I mål
|
Ja, det er et godt forslag. Type tacokjøttdeig, ost, grønnsaker? Forslag til hvordan man gjør det lettest mulig for at de holder seg, sånn ift fylling og rulling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rockesøster
|
![]() |
#10 |
I mål
|
Ja, det hørtes godt ut synes jeg. Gulost liksom? Jeg får sjekke med "dommeren", lillesøster. Hun mente absolutt fylte horn, men jeg synes det fort blir tørt når det skal bakes i forveien, spesielt når det må bakes både med og uten gluten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Rockesøster
|
Ja, helt vanlig gulost, jeg bruker gjerne revet.
![]() |
#12 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupEr det plass til å sette ut boller/skåler slik at de kan smøre wraps selv? Jeg vil tro en del ikke vil ha rømme, noen liker ikke spekeskinke, andre vil ikke ha salat.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
I mål
|
Nei, det serveres på en bane. De får nok spise det de får. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupJeg ville kjøpt halvstekte baguetter/rundstykker, stekt de og slengt på ost og skinke, noen med bare ost. Pakkes enkeltvis i gladpack. Paprika/agurk/salatblad hvis fancy.
![]() |
#15 |
Trøtt
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupJeg serverer forholdsvis ofte måltider til ungdomsgrupper i den alderen, og det enkle er ofte det beste. Fancy greier slår ikke så godt an alltid. Men rundstykker med ost/skinke og litt grønt (noen med bare ost om du har vegetarianere eller ikke svinekjøtt-ungdom) eller polarbrød med tubeost og squeeze-syltetøy. En bolle oppskåret frukt ved siden av.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupJeg tror helt enkle rundstykker eller baguetter med skinke, ost, paprika, og annet helt vanlig pålegg er lettest, billigst, og fenger flest.
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Slikt har vi hatt på korpset. Fungerer bra.
![]() |
#18 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupNå kom jeg på at i min tid som korpsleder var dobbelt polarbrød med ost og skinke den største hiten når ungdommene skulle spise i fart.
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupEnig med de som sier enkelt. Og oppskåret frukt og grønnsaker. Så blir det sunnere og mer smak for de som ønsket det. Eple, agurk, gulrot i staver osv.
![]() |
#20 |
I mål
|
![]() Sv: Tips til lunsjservering på håndballcupJa, skal sende med grønnsaker også. Jeg må tenke litt på det - de har hatt litt forskjellig før, og det meste pleier funke bra. De skal ha rundstykker dagen etter, så jeg tenkte kanskje finne på noe annet, men får se hvor langt jeg kommer. Takk for alle tips uansett! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|