Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fortell meg om fryseskap, please

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-25, 21:28   #1
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Fortell meg om fryseskap, please

Fryseren vår tok nettopp kvelden. Den var sikkert godt over 30 år gammel, av typen dypfryser (bokstavelig talt, jeg når ikke ned i den uten å henge over kanten og dingle med bena) og nå har vi lyst på fryseskap. Vi er to voksne mennesker som ikke er spesielt opptatt av å lage mat, og en snart 18-åring som heller ikke er det. Det er vel ikke så mange årene før yngste også flytter ut så behovet for noe veldig stort har vi vel ikke?? Men dybde er kanskje lurt?

Hva bør vi tenke på?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-25, 21:41   #2
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg om fryseskap, please

Det du vil ha er et skap som er selvtinede, det er aldeles genialt. Vårt skap har ikke trengt noen form for avriming enda, og vi har hatt vårt skap lenge, kanskje10 år.

Så er det lurt å sjekke minimum driftstemperatur hvis du skal bruke det i en kald bod.

Og så er det hvor stort skap du trenger, hvis du har plass hadde jeg tatt full høyde.

Gammel 30-05-25, 22:54   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Takk!

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-25, 23:30   #4
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vårt har en diger skuff med plass til en kalkun. Det er kjekt. Det hender vi trenger plass til store ting.

Gammel 31-05-25, 18:47   #5
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis man sliter med å få plass til f.eks kalkun eller en halv reinskrott, så kan man ta ut fryseskuffer og få bedre plass ved å legge kjøttet rett inn på rillene. Må ha et sted å lagre fryseskuff midlertidig da. Har jeg hørt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-25, 18:50   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elsker elsker elsker fryseskap! Har alltid hatt det. Kjøpte nettopp et nytt også. Det har både hyller og skuffer. Hvis man trenger dybde, kan man ta ut skuffer. Men mange av dem er ganske dype, og man får plass til mye mer enn man tror. Har hatt en halv hjort i én skuff. Den var riktignok partert og i nokså små stykker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-25, 12:21   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en isbit-«maskin» i vårt fryseskap og det virkelig elsker den. Man fyller på vann manuelt, så fryseskapet er ikke koblet til vann.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.