Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Håndholdt støvsuger som eneste støvsuger?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-25, 13:03   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Håndholdt støvsuger som eneste støvsuger?

Jeg trenger en støvsuger til fritidsboligen vår.

Kan vi satse på en håndholdt batteridrevet støvsuger som eneste støvsuger?

I tilfelle hvilken modell ? Eller bør vi heller satse på en vanlig støvsuger.

Gammel 25-05-25, 13:07   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndholdt støvsuger som eneste støvsuger?

Vi har en dyr håndholdt som vår eneste støvsuger i huset vårt. Null stress. Savner aldri vanlig støvsuger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 17:33   #3
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vil du fortelle hvilken dere har ? Lurer på hva som regnes som dyrt…Tror den vanlige støvsugeren vår kostet 3-4000 når vi kjøpte den, men det er lenge siden, kanskje10 år.

Gammel 25-05-25, 17:46   #4
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har denne. Den er kanskje ikke dyrest, men jeg kan nesten ikke tenke meg noe verre å bruke penger på enn støvsuger, så den er dyr i mine øyne. Da vi kjøpte den hadde vi både katter og en baby. Nå har vi ingen av delene, men vi bruker denne ull alt mulig. Også til å støvsuge bilen og sofaen.

Gammel 25-05-25, 19:53   #5
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en dyson, betalte rundt 6-7000 på tilbud. Har den gamle "analoge" miele også, men det er i all hovedsak Dyson som blir brukt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 20:05   #6
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også en Dyson som vi akkurat har kjøpt, er kjempefornøyd med den. Jeg blir motivert til å støvsuge av det lyset som viser alt støvet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 20:12   #7
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Vi har også en Dyson som vi akkurat har kjøpt, er kjempefornøyd med den. Jeg blir motivert til å støvsuge av det lyset som viser alt støvet.

Kan jeg spørre hvilken modell? Er sugeevnen god nok syns du? Noen år siden sist jeg prøvde batteridrevet, og da var sugeevnen merkbart dårligere enn på vanlig støvsuger. Men teknologien går sikkert fremover?

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 20:41   #8
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne: https://www.elkjop.no/product/hjem-r...6989-01/639229

(Den var på tilbud når vi kjøpte den.)
Jeg er overrasket over hvor mye den suger opp. Jeg synes den er MYE bedre enn den vi hadde fra Miele som gikk i stykker. Vi har vanlig støvsuger også, men jeg synes Dyson er bedre til mitt bruk. Jeg er spesielt imponert over hvor godt den tar de hvite korte hundehårene hunden vår legger igjen på alt av stoffoverflater. Vi tuller med at det kanskje er en sånn sukkerspinnmaskin, for det som samles opp er utrolig mye.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 20:43   #9
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Jeg ser at støvsugeren Input linker til også kan vaske? Blir det brukt? Vi har robotstøvsuger som kan vasker, som vi i prakisis aldri bruker?

Jeg fant en rikholdig test hos tek.no, men ble usikker.

Gammel 25-05-25, 20:50   #10
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Phillips håndholdt med vaskefunksjon og robotstøvsuger som også vasker. Jeg bruker begge deler. Jeg har en «vanlig» støvsuger stående i en bod, men den kan nok like gjerne gis bort, den har ikke vært i bruk på minst to år. Vi har tre hunder og to katter, så her får støvsugerne kjørt seg. Både den håndholdte og roboten er langt bedre enn den gamle vanlige.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 20:54   #11
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også en Philips, men uten vaskefunksjon. Er godt fornøyd.
https://www.elkjop.no/product/hjem-r...c804501/116337

Sist redigert av frukt : 25-05-25 kl 22:36.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-25, 21:59   #12
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg ser at støvsugeren Input linker til også kan vaske? Blir det brukt? Vi har robotstøvsuger som kan vasker, som vi i prakisis aldri bruker?

Nei, det skjer aldri at vi vasker og støvsuger samtidig. Vi vasker egentlig ikke gulvet, bare flekkvask ved behov. Og om noen har sølt saft, vil vi jo ikke støvsuge opp det.

Gammel 26-05-25, 06:28   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi vurderer og håndholdt batteridreven støvesuger på hytta, men jeg tenker på brannfare. Kan fort bli 7-8 uker ingen er der. Er det trygt at det står påkoblet strøm på slikt batteri hele den perioden i fht brann? Evnt tåler de at man bare lader når vi er der?

Gammel 26-05-25, 06:37   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke, men ville ikke latt noe stå til lading så lenge uten at det er folk til stede. Men kan jo lade den til 50% sånn som de sier her.
https://www.philips.no/c-f/XC0000159...%C3%B8vsugeren

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-25, 11:04   #15
Input

Input sin avatar

Standard

Vi har mange ting som er tilkoblet strøm hele tiden, men vi tar de ut når vi er borte lenge.

Gammel 26-05-25, 15:47   #16
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi vurderer og håndholdt batteridreven støvesuger på hytta, men jeg tenker på brannfare. Kan fort bli 7-8 uker ingen er der. Er det trygt at det står påkoblet strøm på slikt batteri hele den perioden i fht brann? Evnt tåler de at man bare lader når vi er der?

Den bør kobles fra laderen hvis den står mer enn et par uker. Det er enklet på vår å koble fra. Dette sto det i bruksanvisningen, detr har med å bevare batterikapasiiteten å gjøre.

Vi har en philips og er kjemefornøyd, 8000-serie tror jeg.

Gammel 26-05-25, 16:27   #17
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Vi har hatt Samsung Bespoke Jet som eneste støvsuger i to år. Veldig fornøyd, og den funker veldig bra i bilen og.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-25, 16:22   #18
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg har den samme, og har knapt brukt vaskefunksjonen. Usikker på om jeg husker hvordan den brukes.

Jeg har den + robotstøvsuger som også vasker og de to til sammen holder vettet mitt noenlunde i balanse. Hilsen leilighetsboer med stor hund og langhåret tenåringsdatter og sønn med ufattelige mengde mikrogranulater spredd rundt seg.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-25, 17:33   #19
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

mmh hadde ikke tenkt på lading ... det er mulig vi bare må skaffe oss en håndholdt til hjemme og ta den gamle med til fritidsboligen.

Vi bruker den gamle til trapper, lister og til møbler. Vi har også en grovstøvsuger for byggestøv, sånn at vi kan ta med den, slik jeg opprinnelig hadde tenkt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.