|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvor skal vi reise?Jeg og mannen min tenkte å ta med bittelillebror på en liten storbyferie/tur i begynnelsen av desember. Vi vil bare kose oss, shoppe julegaver og kanskje se litt serverdigheter. Hvor drar vi som det er ok å ta med en liten baby på 5-6 mnd? Vi har tenkt på Tallin eller Praha. Jeg kunne kanskje tenkt meg Paris men det er ikke mannen min så gira på. Noen som forslag?
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
![]() Sv: Hvor skal vi reise?henger meg på.. vi vurderer bryllupsreise i november, da vil han være 4-5 måneder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Hva med Roma? Vi var der i januar, og det var et deilig vær. Det er en enkel by å manøvrere seg rundt i, det er mye å se på og det er barnevennlige innbyggere. Det hørtes skrekkelig deilig ut med en storbytur i desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Like blid!
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Her fikk bittelillebror pass da han var 6 uker.
![]() |
![]() |
#5 |
Like blid!
![]() Sv: Hvor skal vi reise?
Roma høres veldig bra ut. Er det ikke veldig dyrt der?
![]() |
![]() |
#6 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Vet ikke hvordan Cannes er på den tiden dere skal reise, men vi var der i mai i fjor
![]() |
#7 |
Peppy!
|
Jeg tror ikke det blir dyrere enn hva du gjør det til. Altså, jeg mener at hvis du bor på kjempedyrt hotell og kun går på gourmetrestaurant så blir det jo dyrt. Men det er slettes ikke nødvendig. Vi spiste utrolig god mat på rimelige restauranter. Vi var egentlig mest opptatt av å sitte på uterestauranter i januar vi da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Jeg synes København er en fin by for shopping og kultur. Men kanskje litt kald på den årstiden.
Du trenger ikke nytt pass selv om du skifter etternavn, du får et stempel, og de skriver inn det nye navnet for hånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Øyboer
trodde ikke det var lov i de nye passene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke noe stort problem, har du ikke fått nytt pass så reiser du på det gamle. Du må bare huske å bestille billetter i det nye navnet. Pass til barn er ikke et stort problem. Herremannen reiste første gangen når han var 6 uker og vi hadde ordnet pass før det.
Ja, mitt forslag er også Roma. Romantisk, greie avstand og man kan være veldig heldig med været. Vi har også vært der i januar (når det var salg |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Med en liten baby ville jeg ville nå heller ha reist til Praha enn Roma. Roma er trafikert og støyende, synes jeg. Praha er også gammel og sjarmerende og det er et helt annet prisnivå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Cannes høres mest avslappende ut. Vi var i Roma første helgen i februar, helt fantastisk by mht severdigheter, jeg og mannen koste oss veldig, men hadde ikke giddet med barn, litt masete. Det var ca 10-15 grader, litt surt noen dager, men kunne sitte ute for det meste.
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Jeg ville kanskje helst søkt meg til Middelhavsområdet i desember pga. været, og Roma er fantastisk, da!
![]() |
#18 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Jeg vil anbefale Paris (selvom mannen din ikke er så gira) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Sikker på at du ikke får med deg mannen til Paris ??? Verdens fineste by, synes jeg
![]() |
#20 |
Like blid!
![]() Sv: Hvor skal vi reise?Takk for mange gode forslag. Skulle gjerne reist overalt, men vi får snakke litt sammen og bestemme oss snart
![]() |
![]() |
|
|