Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Pizzasteinen sprakk - hva ville du gjort?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-25, 09:41   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Pizzasteinen sprakk - hva ville du gjort?

I forrige uke hadde vi pinsa-bonanza, og underveis i prosessen så jeg at pizzasteinen som vi brukte, hadde sprukket opp. Jeg har alltid vært påpasselig med å varme steinen opp sammen med ovnen og også kjøle den ned sammen med ovnen, så dette er irriterende.

Kombinasjonen av høy temperatur og at pizzasteinen brukes til mat gjør meg skeptisk til å lime den. ChatGPT er enig med meg. Steinen sprakk opp i det ene hjørnet, så det er på mange vis mulig å fortsatt bruke den. I alle fall for pinsa. Hva ville du gjort?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-25, 09:51   #2
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzasteinen sprakk - hva ville du gjort?

brukt den som den er eller kastet og kjøpt ny. Jeg ville ikke limt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-25, 09:51   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville fortsatt å bruke den uten liming. Og kjøpt pizzastål i stedet, hvis det var behov for å bytte den ut. Jeg ville ikke ha limt.

Gammel 01-09-25, 09:58   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pizzastål, og hvis dere skal bytte ut steinen, så anbefaler jeg stål isteden. Enklere å rengjøre og mindre sannsynlig at det går i stykker.

Jeg ville sikkert brukt stenen til den ikke fungerte lenger. Men faren er vel også at steinen blir ujevnt varm når den er litt ødelagt.

Gammel 01-09-25, 10:04   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fikk med stål til å ha oppå steinen, så det har jeg brukt ...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-25, 12:57   #6
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg legger de to bitene ved siden av hverandre i ovnen, det fungerer akkurat som før.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:43.