Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvordan kler du deg på julaften?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-25, 16:16   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan kler du deg på julaften?

Nei, jeg er ikke ute etter inspirasjon, men jeg er rett og slett nysgjerrig. Bunad, glitter, typ «komfortabelt pent» eller joggebukse?

Gammel 09-12-25, 16:19   #2
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan kler du deg på julaften?

Eg og vi går for pynt. Kjole for min del.

Gammel 09-12-25, 16:20   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter dagsform. Noen ganger kjole, andre ganger bukse. Vi er alltid hjemme, så det er ikke så nøye. Ingen av gjestene er opptatt av type antrekk.

Gammel 09-12-25, 16:24   #4
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjole eller skjørt og topp. Pyntet, men med plass til pinnekjøtt.

Gammel 09-12-25, 16:33   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi kler oss pent. Menn i dress og kvinner i kjole. Gjestene er også alltid pyntet, og vi pynter oss selv om det bare er oss fem også.

Sist redigert av Myria : 09-12-25 kl 18:03.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 10:16   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi kler oss pent. Menn i dress og kvinner i kjole. Gjestene er også alltid pyntet, og vi pynter oss selv om det bare er oss fem også.

Akkurat dette.

Vi pynter oss som regel i tur og orden mellom frokost og lunsj en gang. Til frokost har (de ganske voksne) ungene de nye pysjene de får om morgenen, og jeg har en rød strikket ullkjole som er noen år gammel og godt brukt, koselig men ikke fin nok til å være (i mine øyne) julekjole, men veldig komfortabel. Den skiftes ut etter frokost, som sagt, da med finklær, i samme gate som det jeg kler meg i på julebordet på jobb. Det trenger ikke nødvendigvis være kjole, jeg har pyntet meg i bukser mange ganger, men da er det skikkelig finbukse, en glamorøs topp, og høye hæler. Jepp, har alltid på finsko også, i alle fall fram til uti gaveåpninga på kvelden en gang, når føttene mine har fått nok. Da havner ofte ungdommene tilbake i pysjen igjen også, og det løses opp i snipper og belter.

Svigerforeldrene mine er av den gamle skolen, som er vant med å pynte seg til middag, og starte julefeiringa først kl 17, og svigerfar blir like overrasket hver gang han feirer jul hos oss (noe han har gjort mange ganger), over at vi pynter oss så tidlig. Men han humrer litt og rister litt på hodet og går og tar på seg dress han også, og synes nok han er litt "vill og gal" som blir med på leken.

Sist redigert av My : 10-12-25 kl 10:26.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 10:43   #7
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi pynter oss, kjole og dress. Jeg har en paljettkjole som er komfortabel, så den er på. Vi pynter oss til middag som er i 15-16-tiden.

Gammel 09-12-25, 16:41   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer litt an på hvor jeg er. Hvis det er bare oss fire i familien er det litt mer nedtonet, men fremdeles pyntet kjole. I år skal vi være flere sammen så da har jeg planer om litt mere glam og glitter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 16:42   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer an på hvem jeg har rundt meg. Mine sønner pleier å ønske at vi pynter oss, så da gjør jeg det - "komfortabelt pent", som da gjerne betyr en myk kjole av noe slag. Det er alltid bare barna og meg, eller bare meg. Om det er bare meg, har jeg på pysj.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 16:42   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Relativt komfortabelt pent. Det er ganske kaldt hos svigers, så jeg sørger alltid for at jeg kan ha enten ulltrøye under eller noe over. Som regel en kjole av noe slag.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 17:00   #11
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kler oss pent. Jeg har et par julerøde kjoler jeg varierer mellom. Mennene stiller i dress.

Vi har aldri brukt bunad julaften. Litt mer komfortabelt må det være med all den gode maten.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-25, 18:38   #12
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tidligere hadde mennene dress, men de siste årene har det vært skjorte og bukser. Jeg har alltid kjole eller muligens skjørt og noe pent opptil.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 17:04   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Det pleier å være pent antrekk julaften. I år tror jeg at ingen burde ha på kjole, siden vi har crazy valp på 5 måneder.

Gammel 09-12-25, 17:16   #14
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er gutta i dress og damene har fine kjoler. Vi holder på det selv om vi bare skulle være tre personer. Jeg ser i kirken at det er mange i bunad rundt omkring her, men det er absolutt ikke min tradisjon.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 17:23   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Bunad har jeg ikke tenkt på som et alternativ, selv om det var det jeg gikk med frem til konfirmasjonsalder selv. Pent antrekk og litt sminke, det varierer om jeg tar bukse og bluse, eller kjole. Må ha plass til mat. Varme sokker.

Gammel 09-12-25, 17:43   #16
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Pyntet med finkjole, menn i dress.

Gammel 09-12-25, 17:57   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Komfortabelt pent. Dvs i grønn velourkjole som jeg kun bruker på julaften. Hver julaften de siste 14-15 årene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-25, 18:21   #18
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter oss, men ingen tvang, er en ikke i modus er det lov å ha noe annet.

Gammel 09-12-25, 18:35   #19
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Vi kler oss pent, dvs i kjole/dress. Hvis noen absolutt ikke vil pynte seg, blir de ikke tvunget, altså.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-25, 11:48   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Vi kler oss pent, dvs i kjole/dress. Hvis noen absolutt ikke vil pynte seg, blir de ikke tvunget, altså.

Vi er vel der vi også. Jeg pleier å ha på meg pen overdel, et skjørt som går nesten ned til knærne, strømpebukse (ull) som passer fargemessig, smykker (gull eller perler eller sølv) og nyvaska hår som er pent stelt (syns jeg). Om en av oss kommer litt mer laid back kledd er det ingen som hever et øyenbryn.

Tillegg: Helten bruker å ha på seg noe dresslignende.

Sist redigert av Strå : 12-12-25 kl 11:50. Årsak: Glemte Gubben
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.