|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Den nye operaen (abcnyheter)http://www.abcnyheter.no/node/51116
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Vakkert, bevares, men jeg sier som du - jeg tror mange mennesker, spesielt svaksynte, vil få et problem med å bevege seg der pga manglende kontraster. De kantene vil kunne komme veldig brått på.
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Er det riktig at estetikken skal gå fremfor absolutt alt?
![]() |
#5 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)
Nei, jeg syns ikke det. Det er da heller ikke det minste vanskelig å velge løsninger for de med synshemminger og andre typer vanskeligheter i mobilitet som både fungerer og er pene. Det er mer snakk om vilje. Syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Jeg synes bygget er stygt jeg dah, utformingen i allefall.
![]() |
#7 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Det er et fantastisk bygg, og jeg elsker designet, og tror sikkert arkitektene har tatt de hensyn de må - regner med at de kan jobben sin.
![]() |
#8 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)De hensyn de må? Hva legger du i det? Bør man ikke ta hensyn utover det minimale?
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Bygget er utrolig stilig, og sett fra høyden så ser det faktisk ut som et stort skip. Bare så synd at området rundt er utrolig stygt, håper det blir bedre når de får lagt mer av trafikken i tuneller.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Jeg synes det er kjempeflott, og så skjønte jeg ikke helt hvor de eldre og svaksynte skulle ramle ut?
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Jeg ser at det er noen snublekanter inne på taket, men det ser da ikke ut som om det er så lett å falle utfor den ytterste kanten - hvis man ikke går inn for det?
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 27-08-07 kl 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Sitronen har et poeng. Da "Den blå steinen" ble satt opp på Torgallmenningen i Bergen gikk en ikke ubetydelig andel av byens eldre og svaksynte på trynet i byens storstue! Sist redigert av daffy : 27-08-07 kl 11:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Synes ikke det er et fint bygg, men det er min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)På statsbygg sine operasider står det litt om tlgjengelighet for bl.a. blinde og svaksynte.
Jeg syns for øvrig det er et fantastisk bygg, og gleder meg til å ta det i bruk.
![]() |
#18 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Å falle i vannet tror jeg ikke er så lett. Det er kanter på sidene og fronten går ut i vannet, det er ikke slik at den stopper ved vannet, og man kan tippe over kanten. Men man kan gå videre ut i vannet. Akkurat på det området så er den sikrere enn de fleste brygger.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Takk for info, Glitter. Det er jo helt hårreisende at krav til universell tilgjengelighet ikke var en selvfølge fra begynnelsen!!
![]() |
#20 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Den nye operaen (abcnyheter)Hårreisende? Er du ikke klar over at Operaen er for Oslos overklasse? Kan ikke ha ekle handikappede hengende rundt da.
![]() |
|
|