Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er dere flinke nok til å klage?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-07, 20:22   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dere flinke nok til å klage?

Ja, vi snakker varer og tjenester. Hva skal til for at dere klager?

Eksempler fra den siste tiden i heimen:
- Kjøpte to 4-pk yoghurt fra Tine som var tynt som vann. (Den er ofte litt tynn, men denne gangen helt som vann.)
- Har en godstol som har tatt kvelden, det er over et halvt år siden tror jeg. I stedenfor å klage har jeg latt den stå å blomstre. I blomstringstiden antar jeg at garantien har gått ut.
- Kjøpte en bærbar pc rett før jul. Deler av tastaturet har knirket høylytt hele tiden, i tillegg til litt annet småtteri.

Slik kunne jeg fortsatt. Er usikker på om det dreier seg om latskap, at jeg ikke vet hvor kvitteringen befinner seg (iallefall på småting) eller at jeg ikke orker argumentering i butikken. Det er ikke det at jeg aldri klager altså, men jeg antar at jeg gjør det mye mindre enn jeg strengt tatt burde. Det er vel egentlig litt usolidarisk å ikke klage? Med tanke på å få en endring av dårlige varer og tjenester mener jeg, og andre som må trå i samme fella.

(Kunne sikkert laget en tråd om hvorvidt dere er flinke til å rose når dere får gode varer og tjenester også, men den får vi ta siden. )

Sist redigert av Irma : 17-08-07 kl 20:29.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:24   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere flinke nok til å klage?

Jeg klager generelt uten tvil. Er det matvarer, så sender jeg mail sporenstreks. Det er lett å klage på mail.

Jeg sendte en meget irritert klage/si opp abonnement mail til IP-telefonleverandøren min for flere dager siden og jeg har ennå ikke hørt noe. Jeg gir de frist ut mandag til å respondere.

Gammel 17-08-07, 20:26   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er flink til å klage på sånt, ja. Ikke alltid i tilfeller som med yoghurten, der det innebærer å ta vare på dårlige matvarer og frakte dem til butikken igjen, men hvis det er noe som koster litt mer enn en pakke yoghurt så leverer jeg det i butikken igjen.

Jeg klager på klær, elektriske apparater og alt annet som går i stykker fortere enn de skal. Har stort sett bare gode erfaringer med det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:27   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klager når varen ikke tilsvarer forventningen eller det er noe galt med den.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:27   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

På det området eier jeg ikke hemninger.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:29   #6
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Det hender jeg klager, men ikke før jeg føler at jeg . For eksempel hadde jeg nok ikke tatt meg bryet med å klage på tynn yoghurt, men jeg ville ikke nølt med å klage om jeg hadde fått med meg f. eks et glass med barnemat som var dårlig hjem fra butikken.

Ting jeg har kjøpt som koster litt (mobiltelefon, møbler, hvitevarer osv) ville jeg ikke nølt med å klage på om det ikke svarte til forventningene. Jeg har også klaget på taxisjåfører som kjører som griser og bussjåfører som kjører før tiden (det er noe så inni hampen irriterende).

Hmm - jeg er visst flinkere til å klage enn jeg har vært klar over.

Gammel 17-08-07, 20:33   #7
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

På det området eier jeg ikke hemninger.

Ikke jeg heller, det tar meg ingenting å klage. Får jeg ikke god service ved returnering kan jeg godt klage på det også.

Gammel 17-08-07, 20:38   #8
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg var i Trondheim i fjor sommer klagde jeg på en gigantisk vifte utenfor vinduet som laget enormt bråk. Måtte ha vinduet igjen, og rant bort i svette - en natt uten søvn. Da jeg sa i fra fikk jeg straks bytte rom, og juniorsuite til dobbeltrompris. (Du var vel innom på besøk så vidt jeg husker Hattifnatten?) Hadde en lignende opplevelse i Gøteborg en gang, det var nesten bare å åpne munn - så slo de av prisen.

På restaurant skal det imidlertid veldig mye til for at jeg klager. Når kelneren tar høffelighetsrunden sin svarer jeg alltid at maten smaker. I motsetning til min venninne som straks påpekte "Denne kaka er tørr!" - hvorpå den straks ble strøket av regninga.

Gammel 17-08-07, 20:40   #9
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klager også uten hemninger dersom jeg er misfornøyd med noe. Helst per mail.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 20:52   #10
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er desverre ikke flink nok til å klage.

Gammel 17-08-07, 21:07   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

joda, prøver meg. Men det går ikke min veg.....

Kjøpte Ice på KIWI som jeg på fest fant ut hadde gått ut for nesten en og en halv mnd siden! Da var jeg dypt i flaske nr 2, og sluttet med en gang... Sa fra på butikken, og de sa; Så synd. Men har du ikke kvittering så får du ikke byttet.... Så jeg gikk derfra igjen jeg, litt oppgitt, Trodde KIWI hadde garanti for varer på dato...

Gammel 17-08-07, 21:08   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du klager ikke til butikken, klag direkte til bryggeri.

Gammel 17-08-07, 21:11   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Der minte du meg på at vi glemte å melde inn at vogna vår ble ødelagt på fly hjem fra ferie for en uke siden. Noen som veit om det er for sent?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:12   #14
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er da ikke for sent, vil jeg tro.

Gammel 17-08-07, 21:13   #15
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får ta en telefon i morgen

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:15   #16
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Der minte du meg på at vi glemte å melde inn at vogna vår ble ødelagt på fly hjem fra ferie for en uke siden. Noen som veit om det er for sent?

Som regel har du 7 dager å rapportere skade på. Har akkurat begynt å jobbe i KLM, og så mange melder skade for sent.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:21   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Kanskje du bør sende en mail i dag Snippa, hvis du går en dag over i morgen mener jeg?

Gammel 17-08-07, 21:23   #18
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Ja, eg er det. Det tar mykje energi, men det er likevel langt mindre energikrevande enn å bli gåande og ergre seg over tid.

På konkrete produkt har eg gjerne sendt ein slags produktforbetringsmail til produsenten. Feks. så sto det ikkje spesifisert i pakningsvedlegget til biteringane frå MAM at dei ikkje kunne kokast. Ettersom alle smokkar kunne kokast, kokte eg biteringen i god tru. Den kunne ikkje kokast! Eg pløyde gjennom pakningsvedlegget, og der var det ikkje spesifisert. Sende mail til MAM og fekk tilbake ei pakke med div.produkt. Når eg no kjøpte MAMs bitering, er det spesifisert i pakningsvedlegget at den ikkje skal kokast.

Eg fekk også ein kilo Laban i posten da eg sende bilder av innholdet i Laban-posen min. Der var ikkje ein einaste heil Laban. Det var ein masaker av kroppsdelar, men dei smakte da godt likevel

Dei to nevnte døma er små-plukk, og eg hadde ikkje gått og ergra meg over sånne bagatellar.

Gammel 17-08-07, 21:26   #19
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Nei, jeg er ikke flink nok til å klage. Det kommer veldig an på prisen - desto dyrere varen er, desto større er sannsynligheten for at jeg klager. Evt. om det er en ting jeg er veldig glad i og som er vanskelig å erstatte. Har jeg fått dårlig service av selger/ butikk da varen ble kjøpt er det også en betydelig større sjanse for at jeg klager så det suser om jeg får grunn til det.

Men det skal sies at når jeg først klager gjør jeg det til gagns - i de tilfeller jeg vet jeg har rett gir jeg meg ikke før jeg får medhold, uansett hvor mye tid og energi jeg bruker på prosessen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 21:28   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både og.
Jeg klager sjelden på matvarer.

Men når det gjelder møbler og sånt, så klager vi.

Har hatt flere runder med Bohus på "godstolene" våre, som knirker veldig. Tror de har vært her 3 ganger. Skiftet understell 2. Men fortsatt ikke bra, så da har jeg tenkt fortsette klage til jeg evt får ny

Klager også sjelden på restaurant og sånn

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.