Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det bare offentlige ansatte ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 21:02   #1
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Er det bare offentlige ansatte ...

Fikk listen over Arbeiderpartiet i min kommune i går. Jeg fant omtrent ikke et menneske som var ansatt i den private sektor. Det bekymrer meg. For dette blir da litt ensidig eller? Det var ufattelig mange lærere og andre ansatte i skolevesenet. Er dette noe som er gjengs over i AP? (evt hvordan er det ellers i landet?)

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:35   #2
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det bare offentlige ansatte ...

Ingen AP folk eller andre som har en kommentar .

Gammel 29-08-07, 14:47   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes du egentlig det er så rart?
Sjekk listen til Høyre da ... Det er bare direktører.

Sitat:

Arbeiderpartiet er et sosialdemokratisk parti, og vi bygger vår politikk på grunnverdiene frihet, likhet og solidaritet. Arbeiderpartiet ønsker en rettferdig verden uten fattigdom, en verden i fred og i økologisk balanse, hvor menneskene er frie og likestilte og har innflytelse over sine livsvilkår.

Frihet fra fattigdom og undertrykkelse, og frihet til utfoldelse av skapende evner og muligheter.

Like rettigheter og plikter for alle, og like muligheter uansett sosial bakgrunn, kjønn religion eller etnisk opprinnelse.

Solidaritet med mennesker over hele verden, og med kommende generasjoner

Det har alltid vært arbeidernes parti, og selv om det er blitt flere og flere funksjonærer der, så er det - i hvert fall i Bergen - fortsatt et arbeiderparti. Om enn litt smålilla.

Gammel 29-08-07, 14:48   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skulle ha postet innlegget en annen plass en Skravleforumet, jeg er vel neppe den eneste som har tatt det vekk fra listen over hva som skal vises når jeg trykker Uleste ...

Gammel 29-08-07, 15:30   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Standard

Skulle sikkert postet det under Spikerhjørnet, så en evt modde får flytte det hvis det er feil.

Selv om det er arbeidernes parti, så må en vel ikke jobbe i det offentlige? Eller er det fordi de som jobber i det private ikke vil/kan engasjere seg. Synes det er greit med litt spredning i type stillinger for å "se" verden fra flere vinkler. Gjelder sikkert det samme for høyre, men den listen har jeg ikke sett. Stemte selv Arbeiderpartiet ved sist valg (da vet dere det),så det er ikke det at jeg har noe imot det meste av det de står for. Men jeg bare synes den var veldig lilla (eller smålilla) som Lilleru sier.
Er det slik synes dere, at de fleste på listen over de forskjellige partiene har de samme type stillingene?

Gammel 29-08-07, 15:35   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kikket nettopp på Høyres liste her i byen, og der var det ihvertfall ikke bare direktører.

Jeg ville vært skeptisk til en liste med bare offentlig ansatte, på samme måte som jeg ville vært det til en med bare direktører.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:36   #7
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

På APs liste i kommunen jeg stemmer i var det bare tre offentlige ansatte av 28 totalt. Tror nok det varierer litt fra sted til sted. Sjekket de 10 første på lista i kommunen jeg bor (flyttet etter 1.7) og her er minst fire av de ti første ansatt i privat næringsliv. Lista var litt kronglete bygd opp med flytting fram og tilbake, så jeg orka ikke sjekke resten.

Og ja, jeg stemte AP nå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 17:57   #8
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mener å ha hørt et sted at offentlig ansatte er overrepresentert i folkevalgte organ. Sikkert ikke bare fra AP.

Hvorfor det er slik kan man sikkert spekulere i, men jeg synes nok partiene burde bestrebe seg på å stille en liste med litt forskjellige yrker - akkurat som de fordeler kjønn, alder osv.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-07, 15:32   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Men altså; partienes lister er jo laget av og med partiets medlemmer, og de aktive sådanne. Så her har vi jo egentlig alle et ansvar.
Det er de forskjellige partilagene som innstiller til listene, og så har man disse nominasjonsmøtene som bestemmer utfallet.

Det er mange fagforeningsfolk på listen til AP i Bergen. Det er nok ikke uten grunn; det er større sjansen for at ansatte i det offentlige organiserer seg (noe annet ville jo vært idiotisk mtp. forhandlingsrett) og så har man jo sjansen for at de er engasjerte og tar på seg tillitsverv i foreningen, møter masse folk, drar på konferanser, tar et politisk standpunkt og melder seg inn i et partilag. Dette er jo engasjerte folk fra før, så de engasjerer seg i politikken, og VIPS! så sitter de i bystyret.

Men altså; Jeg er overhodet ikke skeptisk til listens innhold, jeg har jo vært med på å bestemme den.

Gammel 04-09-07, 15:38   #10
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Sjekk listen til Høyre da ... Det er bare direktører.

Det er det da slett ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.