Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bakkenett - hva gjør dere?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-07, 14:03   #1
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Bakkenett - hva gjør dere?

http://www.nettavisen.no/it/article1311342.ece

Vi har parabol, pluss veggantenne for de norske kanalene til noen tv.
Så er vi tilkoblet parabolanlegg i campingvogna. Må vi ha boks der?
Jeg tror jeg venter til signalene forsvinner til neste år. Da har jeg vel forstått hva som er best.

Gammel 01-09-07, 14:07   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakkenett - hva gjør dere?

Ja, hva er det maset der egentlig? Vi har bare gammeldags antenne der vi får inn NRK, TV2 og TVN, men det blir slutt på det da?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 14:09   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det gamle nettet er analogt. Du må ha en boks for å gjøre om signalene. Her er det flere valg. Bakkenettet er visst ganske dyrt og kommer i tillegg til tv-lisensen, hvis jeg har forstått rett. Ellers må hver enkelt tv har en boks, det koster også. Her er det visst også snakk om eget kort til hver boks. Jeg er forvirret.

Gammel 01-09-07, 14:28   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her hjemme trenger vi ikke gjøre noe, på hytta må vi vel ha en boks.

Jeg kjøper ikke ny TV før det kommer dekodere integrert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 14:32   #5
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg skjønner ikke et kvekk, men gubben ordner det nok sånn at jeg får TV

Gammel 01-09-07, 14:38   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Vi får satse på det.

Gammel 01-09-07, 14:48   #7
Frost

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har parabol. Har ingen planer om å skifte den ut. Bruker ikke vanlig antenne i det hele tatt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:16   #8
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg forstår ikke noe heller. Det triste her, er at gubben ikke skjønner bæret heller

Gammel 01-09-07, 15:18   #9
Albertine
Passiv

Standard

Vi har kabel fra borettslaget, så jeg venter på orientering derfra.

Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 15:38   #10
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Tror det bare er oss som har antenne (på bordet, på loftet eller på veggen) som må ha den spesielle dekoderen. De som allerede har kabel-tv eller parabol tror jeg ikke trenger å gjøre så mye. I så fall skal det komme informasjon fra kabelselskapet osv.

Her i Rogaland så sendes det vist digitalt fra og med i dag. Heldigvis blir ikke de analoge signalene stengt før om 6 måneder, så vi har litt tid til å bestemme oss.

Gammel 01-09-07, 16:11   #11
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Det er nok bra å vente litt.
http://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/01/510712.html

Gammel 01-09-07, 17:37   #12
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har parabol og skal ikke ha slik boks, da det gjelder de som tar inn signalene med antenne.

Men det kommer nok mere info etterhvert vil jeg tro.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 18:50   #13
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Den strategien kommer jeg også til å benytte.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 19:23   #14
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom man har kabel eller parabol trenger man ikke kjøre noe. De som har antenne på taket må skaffe seg en boks for å se TV når de analoge signalene forsvinner. Men det skjer ikke med det første. Foreløpig så er disse boksene relativt dyre og ikke optimale. Forbrukerombudet anbefaler at en venter med å kjøpe boks om man kan, for prisene og kvaliteten vil bli mye bedre etterhvert.

På denne nettsiden kan man få svar på det meste: www.digitaltvinorge.no

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 23:10   #15
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Dyre og dyre, tror prisen var nede i 50 øre i dag. Men regner med det var av samme type tilbud som parabol til 1 kr og binding på 1 år til en eller annen tilbyder til en litt stiv pris.

Gammel 01-09-07, 23:15   #16
Maggie74

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

lener meg tilbake og venter på at fiberkabelen skal bli gravd ned i nabolaget. Skru bakkenettet. Rip-off hele greia.

Gammel 01-09-07, 23:19   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kabel-tv så vi slipper unna.

Ellers koster vel boksen ca 1500 kroner, og da får man NRK1,2 og 3. Skal man ha mer må man betale, jeg tror det var 199,- kroner i måneden, og da får man TV2, TV3, TVN, Fem og muligens mer, i tillegg til NRK-kanalene.

Gammel 01-09-07, 23:22   #18
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ellers forholdsvis teknisk anlagt, men dette skjønner jeg ikke et skvatt av. Mannen skjønner mindre.

Gammel 01-09-07, 23:25   #19
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er ellers forholdsvis teknisk anlagt, men dette skjønner jeg ikke et skvatt av. Mannen skjønner mindre.

Er det noe spesielt du lurer på?

Gammel 01-09-07, 23:31   #20
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Er det noe spesielt du lurer på?

Har dette noe som helst med de HD-TV'ene å gjøre? Det lurer jeg på.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.