Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Den store kantklippepollen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvordan forholder du deg til kantklipping?
Jeg har kantklippingstvangstanker. Uten kantklipp sover jeg ikke om natten, og mor og far kan dø 0 0%
Kantklipping må til. Det ser ikke pent med gresstuster langs gjerdet 10 22,22%
Jeg klipper kantene når det ser for ille ut 6 13,33%
Jeg klipper kantene litt hipp som happ. Burde sikker klipt oftere 7 15,56%
Jeg klipper så godt som aldri kantene 7 15,56%
Jeg klipper aldri kantene om ingen tvinger meg til det 7 15,56%
Jeg har angst for alt elektrisk utstyr, og tør ikke klippe kantene selv om jeg gjerne vil 0 0%
Jeg har angst for alt elektrisk utstyr, men vil ikke klippe kantene uansett 0 0%
Jeg skylder på angst for elektrisk utstyr for å slippe å klippe kantene 0 0%
Jeg har asfaltert plenen 0 0%
Jeg har ikke plen, men vil så gjerne stemme 7 15,56%
Naboen min klipper plenen min 1 2,22%
Deltakere: 45. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 21:34   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store kantklippepollen

Jeg er klar over at hagesesongen er så godt som over, men likevel: Vi bor i et lite sameie som har en liten hage omringet av et stakittgjerde. Ansvar for gressklipp går på omgang mellom sameierene, bortsett fra det har vi egentlig ingen avtaler på stell av uteareal.

Saken er den at enkelte av sameierene har sterke meninger om kantklipping. "DEN SOM KLIPPER GRESSET MÅ OGSÅ SLÅ KANTENE! VI HAR KANTKLIPPER!!!!!!!!!!!" (sic) og "HUSK Å KLIPPE KANTENE!!!!!!!!!"(sic igjen) er blide meldinger som fyller oppslagstavla i gangen.

Jeg må ærlig innrømme at før jeg flyttet hit så var kantklipping et litt ukjent fenomen for meg, og jeg klarer ikke helt se det store behovet. Men for nabofredens skyld går jeg pliktskyldigst runden langs gjerdet med kantklipperen, selv om jeg ikke helt klarer å se forskjellen på før og etter.

Så siden det tydeligvis er veldig forskjellige meninger også om kantklipping - hva mener dere?

(Dette innlegget er selvsagt bare en unnskyldning for å lage en poll. Juhu!)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:37   #2
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store kantklippepollen

Når jeg leser sånt, så blir jeg bare enda gladere av å bo i eget hus. Har bodd i blokk tidligere, og det passer min frihetsnødne sjel ytterst dårlig.

Pedanteri og dertil naboer er en ordentlig smålig møkkasak.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:38   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et ytterst platonisk forhold til kantklipperen.
Tror vi har en stående i garasjen, og der står den jo fint ?!

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:41   #4
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flitting kantklippe-person her.

Det blir jo mye finere.. men om det ikke vokser masse under gjerdet så er det kanskje ikke noen vits?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:41   #5
Frantzen
Passiv

Standard

Hva er det med alle utropstegnene i sånne strenge oppslag? Blir man mer lydig av dem? Eller er de farlige og kommer og tar oss hvis vi ikke gjør som oppslagene sier?

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 21:42   #6
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der lærte jeg den harde veien at man kun har 5 minutter på å knote sammen en poll. Jaja. Her er spørsmål og alternativer om en modde skulle orke å legge til - jeg skjønner godt om ingen gidder.

Hvordan forholder du deg til kantklipping?

Jeg har kantklippingstvangstanker. Uten kantklipp sover jeg ikke om natten, og mor og far kan dø.
Kantklipping må til. Det ser ikke pent med gresstuster langs gjerdet.
Jeg klipper kantene når det ser for ille ut.
Jeg klipper kantene litt hipp som happ. Burde sikker klipt oftere.
Jeg klipper så godt som aldri kantene.
Jeg klipper aldri kantene om ingen tvinger meg til det.
Jeg har angst for alt elektrisk utstyr, og tør ikke klippe kantene selv om jeg gjerne vil.
Jeg har angst for alt elektrisk utstyr, men vil ikke klippe kantene uansett.
Jeg skylder på angst for elektrisk utstyr for å slippe å klippe kantene.
Jeg har asfaltert plenen.

Gammel 07-09-07, 21:51   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nå som jeg ventet så spent på pollen og greier.

Vi har ikke problemer med kantklipping her, trengs ikke, men jeg synes kantklipping er moro uansett.

Gammel 07-09-07, 21:55   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nå som jeg ventet så spent på pollen og greier.

Jeg beklager på det sterkeste, men pollen falt i fisk, for å si det sånn.

Gammel 07-09-07, 22:03   #9
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 22:05   #10
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Gammel 07-09-07, 23:22   #11
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man må selvsagt kantklippe gresset. Det ser så pjuskete ut ellers, og så blir det brunt ved kantene.

Gammel 08-09-07, 09:06   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har asfaltert plenen.

Ikke helt sant, men noe plen å snakke om har vi ikke. Hadde ikke klippet kantene dersom vi hadde hatt det heller. Så det så.

Gammel 09-09-07, 01:29   #13
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi har en kantklipper et eller annet sted i garasjen, men tror ikke noen av oss har brukt den på mange år.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-09-07, 10:01   #14
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har en kantklipper i kjelleren, brukt sist engang i 2006. Har stor hage og masser av plen, men har mer en nok med å klippe plenen. Tar en runde med hagesaksa rundt bedene, gidder ikke dra frem ledninger og mas av den grunn.
Hekkeklipperen derimot er min trofaste venn og sliter

Gammel 09-09-07, 10:11   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen er oppvokst med stor og særdeles velstelt hage. Han ser poenget med kantklipper. Jeg er oppvokst i drabantby og rekkehus, så hage har jeg ingen formening om. På merkelig vis er det blitt "min" oppgave dette med kantklipping. Jeg ser forskjellen altså, men tenker ikke på det helt av meg selv.

Gammel 09-09-07, 10:25   #16
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vær så god.

Gammel 09-09-07, 10:29   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Vær så god.

Tusen takk! Tenk, min egen poll.

Gammel 09-09-07, 10:48   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske diskriminerende å tro at alle har plen.

Gammel 09-09-07, 10:51   #19
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er ganske diskriminerende å tro at alle har plen.

Så pinlig! Her blir mine tvilsomme holdninger grundig avslørt.

Gammel 09-09-07, 10:54   #20
Dansma
Superduperaktiv

Dansma sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Kantklipping? Det gidder vi ikke.
Det holder å klippe plenen *lat*

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.