|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Opp og ned
|
![]() Påbudt med sykkelhjelmHvorfor er det ikke det?
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmSelvsagt er det ikke annet enn fordeler og egentlig burde det vel i det minste vært en lov som påbød hjelm når man sykler i trafikken.
![]() |
#4 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmBurde absolutt bli påbudt. Blir helt skremt når jeg ser hvor mange som sykler uten hjelm (spesielt studenter), eller foreldre (spesielt mødre) på sykkeltur med barna (barna har selvfølgelig hjelm). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmJeg er veldig for sykling. Jeg syns at flest mulig skal ha mulighet til å sykle. Enten de er barn, ungdom, voksne eller eldre. Jeg frykter at et hjelm-påbud vil gjøre at en del velger å slutte å sykle - og det er i såfall veldig synd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmJeg har sluttet å sykle fordi jeg ikke kan ha hjelm på meg, da ser håret mitt ut som et fuglerede når jeg tar den av.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmSkal frisyren være pen, eller skal jeg risikere å pådra meg hjerneskade/død? Hm .. Vanskelig valg.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmDet er da bare å bruke hjelm, er det ikke? Trenger ikke vente på et påbud for å beskytte seg selv og ungene. Håret blir ikke værre av å bruke sykkelhjelm enn av motorsykkelhjelm eller alpinhjelm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmGrunnen til at det ikke har kommet påbud er nettopp at man ikke ønsker at folk skal slutte å sykle, og så blir det heller opp til den enkelte å sørge for å ta på hjelm.
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelm
Det er jo nettopp derfor jeg sier jeg IKKE sykler.
![]() |
#11 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmDet er lurt å bruke hjelm, og man kan gjerne bruke masse penger på holdningsskapende arbeid. Men påbud? Glem det.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmArgumenter mot et påbud kan være at man ikke vil ha påbud for alt som er fornuftig. Folk står fri til å ta ufornuftige valg.
![]() |
#14 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmOm man vil være egoistisk nok til å ikke bruke hjelm i trafikken, burde man tenke på de hjemme som ønsker å beholde mammaen/kjæresten/datteren så lenge som mulig. Uansvarlighet kan ramme mange. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmJeg er for påbud med hjelm.
![]() |
#16 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelm
Det tror jeg og.
![]() |
#17 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmEtter å ha ligget en uke på sykehus med hodeskade som 16 åring på grunn av sykkelulykke uten hjelm er ikke jeg i tvil i allefall.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmPå skolen der jeg jobber må elevene sykle med hjelm når de sykler til skolen. Mens rektor kommer syklende uten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Påbudt med sykkelhjelmLev farlig - dø ung og bli et vakkert lik, er det ikke så?
![]() |
|
|