|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Snik-kikking på barnas mobilDere som har barn med mobil: hva skal til for at dere smugkikker på meldinger? Er det problematisk å skulle gjøre det - eller helt greit? |
![]() |
![]() |
#2 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilJenta vår viser meg stadig vekk meldingene hun får, og jeg får dermed innsyn i hennes innboks, så jeg slipper å snoke. Hadde jeg hatt mistanke om noe, så kunne jeg nok gått inn på den og kikket, i første omgang på hvem hun får mld fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilNå er ikke problemstillingen aktuelle her i huset ennå, men jeg kan vanskelig se for meg at jeg kommer til å lese ungenes brev, dagbøker, SMS-meldinger eller logger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilEmma har mobil, men jeg har ikke kikket på meldinger. Ikke behov for det ennå. MSN får hun ikke lov til å være på, ingen andre chattegreier enn den som er via fronter.
![]() |
#5 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilJeg sjekker ikke meldinger, men lager huskestue hvis regninga tipper over den magiske grensa.
![]() |
#6 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilÅ sjekke mobilen, msn, etc, er det samme som å lese dagboken deres i mine øyne. Og den grensa overskrider jeg ikke. Har aldri gjort det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilJeg sjekker innboksen til Stesnuppa innimellom. Leser meldinger hvis det er noe fra ukjente navn eller nummer.
![]() |
#8 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilVi har en avtale om at jeg kan sjekke både meldinger og MSN-logg om det skulle være nødvendig (mobbesaker, for eksempel). Nå har han hatt mobil i 3 år og jeg har aldri sjekket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Leser
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobil
Jeg vil jo ikke si det er et tillitsbrudd hvis det er noe man har en avtale om. Selv er jeg veldig lite privat og mannen min kan lese e-posten min (privat), han skulle gjerne ha fått lov til å lese e-posten min på jobb også (men jeg tror ikke jeg får presset han til det.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilBåde når det gjelder mobil og data så gjelder det å vise tillit, men ikke naivitet. Barna må lære å bruke data og mobil i trygge omgivelser, på samme måte som de må lære alt annet.
http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=959
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilSelvsagt føres det logg på msn her i huset. Det synes jeg alle foreldre bør gjøre, og de bør selvsagt opplyse om at det gjøres. Ikke fordi dere har tenkt til å nilese alle meldinger (hvem gidder det, forresten?), men for å ha en sikkerhet dersom noe skulle oppstå, og preventivt for at ungene skal vite at dere kan finne ut hva de driver med der |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
awesom
|
Signerer!
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilJeg har jo ikke så store barn helt enda, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å lese meldinger eller logger.
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilDet er da ikke et tillitsbrudd å lese logger? Ungene er jo fullt klar over at alt som sies på msn loggføres, og at vi kan sjekke dersom noe oppstår. Et tillitsbrudd vil jo være hvis du sier "Jeg skal aldri loggføre dine samtaler/jeg skal aldri lese loggen din", og så likevel gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilVi har gitt barna beskjed at vi logger msn samtaler. Vi spionerer ikke på hva de skriver, men de vet at den logges og at muligheten er der. Dette er jo faktisk for å kunne beskytte dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Snik-kikking på barnas mobilJeg er ikke fremmed for å gjøre det. Men det må være klart kommunisert på forhånd.
![]() |
#20 |
Jo flere jo bedre...
Ikke sant...Jeg mener mange har skylapper på her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|