|
HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Å åpne dokumenter i forskjellige formater i wordJeg har ofte problemer med at jeg får tilsendt oppgaver/stiler fra elever som er lagret i formater som jeg ikke får åpnet i word. Jeg får f.eks. beskjed om at jeg må laste ned en nyere versjon av word, noe jeg ikke kan på jobbpc'en, eller jeg blir sendt til en webside for å laste ned programvare. Er det ingen måte å konvertere slike filer på før man åpner dem?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å åpne dokumenter i forskjellige formater i wordLitt skudd i mørket dette, men når du åpner får du jo valget:lese eller lagre. Om du lagrer det, og oppgir det der (på filformat) at du vil lagre den i det wordformatet du har selv - funker ikke det da?
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å åpne dokumenter i forskjellige formater i wordKan du ikke få noen til ordne det så du har siste utgave av Word på jobb-pc, hvis du ikke har tilgang til det selv? Må da være utrolig mye greiere å ha oppdatert programvare når du stadig skal motta filer fra elevene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Å åpne dokumenter i forskjellige formater i wordOm det er slik at du ikke har den nyeste office og det er den de bruker, så må du be elevene om å lagre den i .doc eller som et worddokument og ikke .docx før de sender den til deg. :erfaren:
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Å åpne dokumenter i forskjellige formater i wordElevene kan utmerket godt lagre i et bakoverkompatibelt format.
![]() |
|
|