|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Oppskrifter eller inspirasjon?Når du leser kokebøker, make-up tips, mote, hvordan style bilen din, whatsoever, er du da ute etter en oppskrift eller er du ute etter inspirasjon?
![]() |
#2 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Finner jeg en spennende oppskrift, pleier jeg å være trofast mot den første gang jeg prøver den, seinere kan det hende at den bare er veiledende. Noen ganger bare blar jeg for å bli minnet på noe jeg har laget før eller bare for å få inspirasjon til å sette sammen ting jeg har på en ny måte.
![]() |
#3 |
Originala
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Noen ganger følger jeg matoppskrifter ganske nøye, men slenger gjerne en ekstra dæsj av ingredienser jeg liker ekstra godt. Andre ganger ser jeg i kokebøker/matoppskrifter på nettet for å finne ut hvilken type mat jeg har lyst på eller tips til hva jeg kan lage min egen vri ut av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?
Samme her |
![]() |
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Det avhenger av hvor god jeg er på området. Er det et område hvor jeg har mye erfaring kan jeg tillate meg å improvisere, og er dermed ute etter inspirasjon. Er det et område hvor jeg ikke har mye erfaring og er ute etter å lære noe ganske nytt, er jeg ute etter en oppskrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Når det gjelder matoppskrifter, så følger jeg som regel oppskriften (er ikke akkurat en racer på kjøkkenet...). Ellers er jeg mer på jakt etter inspirasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Kommer an på. Noen (få) ganger følges oppskriften slavisk, men oftest er det insirasjon eller et utgangspunkt jeg er ute etter. Dessuten liker jeg godt å lese matblader i kosekroken på stua, med stearinlys på bordet og sikleklut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Hovedsakelig inspirasjon, men når det gjelder matoppskrifter er jeg ofte på gyngende grunn og gjør best i å følge oppskriften til punkt og prikke.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Litt begge deler. Middagsoppskrifter som regel inspirasjon, av og til følger jeg dem. Bakeoppskrifter følger jeg som regel, men er av og til inspirasjon. Dvs.jeg kan bytte ut type nøtter og meltype og slikt, men ikke mengde.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Oppskrifter eller inspirasjon?Oppskrifter, det være seg middag eller kake blir først siklet på, og så fulgt nøye om jeg skal lage det. Jeg er dårlig på fri-kokkelering, så jeg må øve litt før jeg begynner å improvisere.
![]() |
|
|