|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
godt brukt
|
![]() Norske talenter (TV2)Det er sikkert en annen tråd om dette, men i tilfelle det ikke er så lager jeg en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norske talenter (tv2)For å være ærlig synes jeg kanskje at nedre aldersgrense burde ha vært 10-12 år. Det er jo rått parti for en 4-åring å konkurrere mot godt voksne personer - og jeg hadde ikke sendt min 4-åring i en konkurranse på TV...
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Norske talenter (tv2)
Se der ja! Makan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Norske talenter (tv2)Jeg ble småkvalm. Så ufattelig mye dårlig og fikk vondt i magen av bandet med utviklingshemmede som fikk uhemmet skryt. Klart de var flinke, men i en slik setting ble det jo helt snodig. 4 åringer har overhodet ikke noe i en slik konkurranse å gjøre. Jan Fredrik Karlsen har jeg enda mindre til overs for enn jeg hadde fra før.
![]() |
#6 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Norske talenter (tv2)Jeg skjønner ikke hva Jan Fredrik gjør i programmet i det heletatt jeg! - Han "kan" popstjerner, men de som deltar der er vel ikke i hovedsak popstjerner da.
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Vi så en liten stund, men skrudde av etter den dansende fireåringen. Både mannen, svigerforeldrene og jeg satt med en dårlig følelse etter å ha sett på. Så små barn burde ikke utsettes for slikt, og skjønner ikke foreldrene at det blir feil, burde i hvert fall produsentene ha stoppet det. Det er nok av andre arenaer unger kan vise seg fram på, i barnehage, skole, kirke, idrettslag og kulturhus. Det skal ikke være nødvendig å utsette småunger for en bedømmelse, veiing og måling som i verste fall dreper hele gleden med det de driver med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg har ikke reflektert så veldig over programmet, må jeg innrømme. :avstumpet i reality-tv-sammenheng: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Uff ja. Noen av de var altfor små til å være med. burde vært en aldersgrense, visst var de flinke men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)
Jeg liker heller ikke det. Hva skjønner de av et avslag? Jeg synes at dommerene var snille med barna (det jeg så), men likevel...
![]() |
#11 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Show som dette gjør at jeg rødmer i stolen. Jeg klarer ikke se på, og jeg forsøkte heller ikke. Jeg fikk nok da jeg så deler av den amerikanske finalen.
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Så ikke fredagens program,så jeg kan ikke uttale meg,men 4 år hørtes eksremt ungt ut da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg er enig med flertallet her, det burde være en nedre aldersgrense. Jeg fikk vondt i sjela av den bittelille 4-åringen som skulle stå mutters alene på den store scenen - foran et stort publikum. Jeg synes forsåvidt det er interessant i seg selv å se på så små barns talenter, det er god underholdning. Men skal man vise det fram synes jeg det bør gjøres i et miljø som er mer kjent for barnet, og i en annen setting.
![]() |
#14 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg synes også at det burde være en nedre grense, men når det er sagt synes jeg at 2 av 3 dommere var søte og snille med barna. Unntaket er altså Jan Fredrik. Jeg reagerte på at han snakker med så store og vanskelige ord at nesten JEG hadde problemer med å forstå ham (satt veldig på spissen, selvfølgelig). Hvordan skal da et barn skjønne ham?
![]() |
#15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg skjønner ikke foreldre som lar så små barn opptre der. Det er jo opp til foreldrene å sette grenser for hva barnet kan delta på.
![]() |
#16 |
Pen. Så det så.
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg trooooor kanskje at 4-åringen ikke skjønte så mye annet enn at de syns han var veldig flink jeg. Jeg syns dog at mammaen kunne vært med han inn. Helst skulle det vært en nedre aldersgrensen på kanskje 15 år?
![]() |
#17 |
*elsker ENGA*
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Klødde meg i huet over dette programmet, fikk liksom ikke tak i HVA de er på jakt etter. Likte ikke konseptet, må være noen grenser for hva som kan melde seg på. Synes at fler av dem ble gjort til latter på en stygg måte.
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Har ikke selv sett programmet, bare det på reklamen. Men det er vel litt foreldrenes jobb også å sjekke ut hva de får med barna sine på. Hvertfall når de er så unge. Bare tenker høyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg kjente jeg ble forbanna jeg. For det første så snakker Jan Fredrik til små barn på 4-5 år på samme måte som han snakker til voksne. Jeg er helt sikker på at vesle Gabriel ikke aner hva eksepsjonelt betyr. Kan han ikke snakke på en måte som barna skjønner? For det andre så synes jeg det er horribelt at små barns Jkal stille i en slik konkurranse på lik linje med voksne. jeg hadde aldri sendt mitt barn på en slik konkurranse på tv.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Norske talenter (TV2)Jeg ser ikke noe problem i å si eksepsjonelt til barn? Hvis de ikke skjønner er det jo bare å forklare i etterkant. Jeg skjønner ikke hvorfor man absolutt skal snakke "barnespråk".
![]() |
|
|