|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tilpasser tittel
|
![]() Bursdag og dyrJeg er helt inni bursdags modus, og jeg må bare spørre om dette med bursdag og dyr.
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg er i grunnen enig i at dersom man er allergisk mot alminnelige ting (melk, nøtter, hunder), så må man selv ta ansvar for å si fra om dette. Jeg ville heller ikke reagert på at man lot en hund eller katt være sammen med barna uten å ha "rapportert" det på forhånd.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bursdag og dyrSå lenge de vet at barna som er invitert reagerer på dyr synes jeg det er ganske hårreisende at de lar hunden bevege seg rundt barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Bursdag og dyr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
flisespikker
|
Ja, hvis de visste om allergien på forhånd, så er jeg enig i at de enten burde holdt hunden unna, eller burde sagt fra om at hunden kom til å være til stede.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Bursdag og dyrNår vi hadde hund så var han under trappen (med grind) når vi hadde større selskap, i hvert fall store deler av tiden. Noen ganger var det folk/barn som ville hilse på ham og da fikk han selvsagt lov å komme ut. Han hadde de bedre der, men han var også der for at ikke alle er like glade i dyr eller kan være allergiske. Sist redigert av Pelen : 25-10-07 kl 19:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bursdag og dyrOm man vet på forhånd at en av gjestene er allergisk - f.eks. mot hund, syns jeg det burde være en selvfølge å fjerne hunden under besøket. Jeg syns også at hunden bør få være ute eller på et annet rom dersom det blir opplyst i etterkant at en av gjestene er allergisk.
![]() |
#8 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Bursdag og dyrFor mange som er allergiske mot dyr er det vel helt uaktuelt å dra i bursdag til et hjem der det bor f.eks. katt. Det hjelper jo ikke å fjerne dyret akkurat i selskapet, allergenene fins jo overalt i huset. Så jeg syns vel egentlig at det er den som har et allergisk barn som må sjekke dette på forhånd, og evt. la være å gå i selskapet eller be dem holde dyret unna hvis det er nok til at barnet kan inn i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
seru
|
![]() Sv: Bursdag og dyrVanligvis varsler jeg fra om jeg inviterer noen som ikke vet at vi har hund, men jeg synes ikke det er noe man bør ta for gitt at alle gjør. Jeg ville selvsagt satt hunden i et annet rom om så skulle skje.
![]() |
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nemlig!
![]() |
#11 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Bursdag og dyrVi har en utrolig snill men også utrolig barnslig og vilter goldengutt. Han elsker å være sammen med barn, men siden han er som en diger unge selv kan han bli vel voldsom for barn som ikke er vant med hund. Derfor velger vi å la ham ligge i bilen de timene barneselskapene varer. Vi vet dessuten at flere av ungenes venner er allergikere, og det tar vi selvfølgelig hensyn til og støvsuger en runde ekstra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Bursdag og dyrVi lar hunden være i et annet rom når det er veldig mange barn på besøk, men det er mest av hensyn til hunden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag og dyrNår vi har barnebursdag her får hunden et ørlite ferieopphold hos besteforeldrene. Jeg ønsker ikke at vår 9 år gamle hund skal bli kost og klappet med av 12 barn i fri flyt. Hun er vant med barn og tålmodigheten selv, men 12 løpende og skrikende barn på en gang vil jeg ikke utsette henne for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag og dyrNå har vi ikke hatt noen bursdagselskap for aj enda, men hunden skal ikke være hjemme når han feirer dagen sin |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Bursdag og dyrDet er allergener i et hus der det bor hund og katt også om de er innlåst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Det går bra i korte perioder hvis ikke allergien er for kraftig. Vi har fått advarsel fra allergologen mot å ha katt hjemme, men å gå på besøk sporadisk til hus hvor det oppholder seg katter er visst greit selv om vi er anbefalt å medisinere på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Bursdag og dyrDet er jo likefullt deres valg. Neste gang takker dere bare nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Sv: Bursdag og dyrJeg mener ikke at man kan forlange at noen gjør noe i sitt eget hjem, men jeg ville nok blitt paff om noen nektet å ta hunden ut av et rom hvis de ble spurt om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|