![]() |
#2 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettere forargethmmm jeg tror faktisk jeg også ville tatt det gjennom forsikringa jeg da...
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettere forargetDu kan ikke kreve at han skal ta det utenom forsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettere forargetVi har tatt imot et tilbud utenom forsikringen, av en som kjørte på vår bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Lettere forargetSå synd, for det ER mye billigere å ikke bruke forsikringen på småskader. Bonustap og sånt skit.
![]() |
![]() |
#8 |
--
|
![]() Sv: Lettere forargetJeg skjønner godt at personen vil ta det gjennom forsikringen, jeg hadde gjort det samme selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lettere forargetHan er muligens "tyngre" forarget enn deg, og driter i om du mister bonus, etc...
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Lettere forarget
Gjennom forsikringsselskap har man en annen sikkerhet enn om man går utenom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
Her tror jeg du glemte et ikke.
![]() |
#14 |
Originala
|
![]() Sv: Lettere forargetDet kan jo hende at eieren finner det trygt å ha fylt ut skademeldingen. Når du møter ham/henne kan du kanskje si at du gjerne vil dekke dette sjøl, forklare hvorfor å høre om det er greit at de kun beholder skademeldingen som "sikkerhet" inntil skaden er gjort opp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Lettere forargetJeg tror du kan "ta det gjennom forsikringen" i første omgang, men velge å betale det selv tilslutt allikvel. Grunnen til at jeg tror det er slik er fordi vi fikk en liten skade engang som vi ville ta på forsikringen, og da var forsikringsbyrået på oss flere ganger for å informere oss om at dette lønte seg ikke for oss, da bonustap++ ble dyrere enn å dekke det selv. Vi sa nei da, for vi hadde ikke cash akkurat da til å dekke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lettere forargetSom 3barnsmor sier kan du allikevel ta dette privat. Skademelding og takst skal uansett gjennom forsikringen. Det er det eneste riktige og gjøre. Til slutt kan du selv avgjøre om du vil at forsikringsselskapet eller du skal betale for "moroa". Dette medfører ingen ulemper for deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Helt korrekt! Du kan faktisk betale ut gamle skader i flere år i etterkant. Vi har kunder som delbetaler skader også vi, slik at de slipper bonustapet. Så ingen grunn til forargelse heldigvis |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Etylbarbital
![]() Sv: Lettere forargetJeg hadde (og har ved det eneste tilfellet så langt) insistert på utfylling av skademelding uansett hvor liten skaden hadde vært i frykt for at den ansvarlige ville løpt fra ansvaret - jeg tenker at ved å undertegne på skademeldingen så har jeg svart på hvitt de faktiske forhold. Siden så blir det en sak mellom forsikringsselskapet og den ansvarlige om den ansvarlige skal dekke det direkte eller via sitt forsikringsselskap.
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske? Sist redigert av Veronal : 22-10-07 kl 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Lettere forargetJeg skjønner nå ikke helt hvorfor motparten forlanger å ta det gjennom forsikringen heller jeg da. Hennes selskap er jo ikke innblandet i det hele tatt, og det hun skal ha, er jo en takst, og et oppgjør. Hvordan oppgjøret blir gjort, er jo opp til deg... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|