Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husk å stille klokken i natt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-07, 14:36   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Husk å stille klokken i natt!

Klokken skal stilles en time tilbake

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 14:37   #2
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husk å stille klokken i natt!

Jeg venter til i morgen.

Gammel 27-10-07, 14:41   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg venter til i morgen.

Helt sikkert like greit....en klønete formulering fra min side

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 15:59   #4
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Herregud, dette kommer til å bli helt jævlig. Ungene holdt full fest i natt, og er nok egentlig klare for å ta kvelden tidligere enn ellers. Passer dårlig når vi egentlig burde holde dem oppe lenger i kveld. Pokker.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:02   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk og lov! Mannen erklærte nettopp at jeg ikke kunne få sove så lenge jeg ønsket i morgen fordi han en del arbeid han må gjøre (det er min sovemorgen), men hvis jeg da står opp 1 time tidligere enn jeg hadde tenkt så MÅ det jo bli win-win!

Gammel 27-10-07, 16:03   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror jeg boikotter klokkesnuingen denne gangen.

Gammel 27-10-07, 16:06   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, jeg henger meg gjerne på, jeg. Av to grunner:

1. Hvorfor har vi ikke permanent sommertid i dette landet? Det har jo vært diskutert før? Hva skal til for å få det gjennom? Jeg vil tro det er flere som vil ha lysere ettermiddager enn lysere morgener.

2. Ungene mine våkner allerede klokka 6. Og nå kommer de til å våkne 5. Hurra!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:09   #8
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi får nok ta det gradvis. Har frem til onsdag på oss - da skal jeg på jobb.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 16:26   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke hørt en eneste logisk og rasjonell grunn til å drive på med klokkesnuing.

Gammel 27-10-07, 18:45   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Amen!

Jeg kan ikke fordra at det blir mørkere om kveldene, og skjønner derfor ikke poenget med å drive og flytte klokka slik.

(Les: Jeg nekter plent å skjønne poenget med det. Lyse morgener er oppskrytt.)

Gammel 27-10-07, 18:50   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Husk å forklare dette for ungene, slik at de kan stille seg inn de og!

Gammel 27-10-07, 18:55   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med flere her, jeg synes vi kunne hatt sommertid hele året. Mener å ha hørt at man stiller klokka på grunn av forvirrede kuer/dyr i fjøset eller noe sånt? Noen som vet noe om dette?

Gammel 27-10-07, 19:09   #13
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å himmel og hav, jeg er så glad for at jeg ikke skal på nattvakt i natt!

Gammel 27-10-07, 19:15   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes også dette er noe tull - selv om jeg liker lysere morgener. Ztjerna har imidlertid, helt av seg selv, begynt å sove til 0830 den siste uka. Det er i overkant lenge de dagene jeg må levere han i barnehagen - da vekkes han 0730. Slik jeg kan se det blir han nå helt i rute igjen etter klokkesnuingen

*forberede seg på å skrive et bittert "jeg-skulle-holdt-kjeft" innlegg 0530 i morgen tidlig med en sprell våken ztjerna som ikke lenger vil sove lenge om morningen*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 19:32   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Enig med flere her, jeg synes vi kunne hatt sommertid hele året. Mener å ha hørt at man stiller klokka på grunn av forvirrede kuer/dyr i fjøset eller noe sånt? Noen som vet noe om dette?

Nei, det tror jeg ikke er tilfelle. Da sommertid ble innført her i landet på 60-tallet eller noe sånt, ble det jo ramaskrik blant bøndene.

Gammel 27-10-07, 19:35   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg synes også dette er noe tull - selv om jeg liker lysere morgener. Ztjerna har imidlertid, helt av seg selv, begynt å sove til 0830 den siste uka. Det er i overkant lenge de dagene jeg må levere han i barnehagen - da vekkes han 0730. Slik jeg kan se det blir han nå helt i rute igjen etter klokkesnuingen

*forberede seg på å skrive et bittert "jeg-skulle-holdt-kjeft" innlegg 0530 i morgen tidlig med en sprell våken ztjerna som ikke lenger vil sove lenge om morningen*

Er det nok at jeg sier Å, hold kjeft!

Jeg gleder meg SÅ til de to småjævlene (unnskyld uttrykket, men det er det jeg kommer til å tenke i morgen klokka 5) våkner i morgen tidlig. Unnskyld, i natt.

Jeg burde legge meg nå. Er utslitt allerede. De har våkna 5 og 6 i flere år, men det siste året har de faktisk begynt å sove til både halv sju og sju. Men de tre siste ukene har klokka vært 6. De begynner vel å innstille seg på terrorangrepet som kommer i natt.

Gammel 27-10-07, 20:16   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Nei, det tror jeg ikke er tilfelle. Da sommertid ble innført her i landet på 60-tallet eller noe sånt, ble det jo ramaskrik blant bøndene.

Ok, da er det sikkert motargumentene jeg har hørt.

Gammel 27-10-07, 23:14   #18
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette hadde jeg helt glemt! Greit med å skru klokken tilbake synes jeg. Kan jo sove lenge og likevel stå opp tidlig

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-07, 23:24   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for påminnelsen !

Glad jeg har fri i morgen, spent på hvordan dette går med sovetiden til vesla her i huset.

Gammel 27-10-07, 23:28   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonar, her.

Dette hadde jeg helt glemt! Greit med å skru klokken tilbake synes jeg. Kan jo sove lenge og likevel stå opp tidlig

Jeg ser av signaturen din at du har tre barn født i 00, 01 og 03. Og du får sove lenge?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.