|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
© All rights reserved
|
![]() Pris på julegaver til foreldre?Får dere dyrere gaver fra foreldre/svigerforeldre enn det dere gir tilbake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi får en god del dyrere gaver fra foreldrene våre enn vi gir til dem, ja. Generelt bruker de (særlig svigerforeldrene mine) mer penger på oss enn vi på dem, og det synes jeg er helt greit.
![]() |
#3 |
Inhabil
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi får dyrere enn vi gir. (Som regel).
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Det varierer fra år til år. Vi prøver å ikke velge gave ut fra pris, men ut fra hva vi har lyst til å gi bort. Som regel får vi det til uten å gi bort verken noe billig skit eller noe overdådig dyrt.
![]() |
#7 |
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Får dyrere enn jeg gir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
padawan
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Til moren min kjøper vi ganske så dyre gaver. Hun blir alltid oppgitt, men hun stiller så ofte opp at vi gjerne vil gi henne noe ekstra til jul og bursdag. Men det går nok opp i opp siden vi er mange flere i familien som hun må kjøpe til.
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi gir etter evne og hva de tror de kan bli glad for. Noen år har vi gitt dyrere gaver til dem enn de til oss, andre år er det omvendt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi får mer enn gi gir. Det synes jeg er helt OK. Både mine foreldre og mine svigerforeldre har vesentlig bedre økonomi enn oss.
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Jeg kjøper det jeg finner til dem, som jeg tror de vil sette pris på. Går etter lommeboka, noen år har jeg mer penger enn andre år. Men somregel får jeg mer av dem enn de får av meg.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi får mer enn vi gir til dem. Jeg synes det er helt greit. De kan gjerne redusere summen de gir for til oss også. Både til mamma og pappa og til svigers gir vi gjerne restaurantgavekort eller en spiselig julegave. Innrammede bilder av ungene blir det også av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
interlektuell
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Her får også vi mer enn vi gir til/fra foreldrene våre. Likevel har vi flesket til og kjøpt dyre presanger til dem enkelte år når vi har bestemt oss for at det er noe spesielt de trenger.
![]() |
#15 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Fra svigers får vi mye dyrere gaver enn vi gir selv. Svigermor insisterer på at det skal være sånn, og ble helt satt ut i fjor da vi kjøpte en dyr gave til henne. Jeg måtte love at vi ikke skulle kjøpe så dyre gaver en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Einsam
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Vi gir ofte for mer til mine foreldre enn mannens, ettersom hun ikke gir så store greiene selv, og ei heller bryr seg så veldig om vi liker det. Mine foreldre gir dyre gaver, og de forventer ikke å få det samme tilbake. Vi gir dem heller små oppmuntringer gjennom hele året som takk for hjelp og støtte, og det setter de veldig pris på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Min mor får flere gaver av oss.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?Jeg prøver å gi omtrent like store gaver som det vi får. Jeg er en voksen dame som tjener penger, og føler meg ikke vel med å få dyre gaver av foreldrene mine og gi småtteri tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Pris på julegaver til foreldre?
![]() |
|
|