|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Telefonsalg og veldedige organisasjonerNå er det jo høytid for å bli nedringt av diverse telefonselgere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Telefonsalg og veldedigeorganisasjonerMannevond er forbokstaven. Jeg fordrar ikke telefonsalg, og kjøper aldri noe. En annen uting er gateselgerne, som tror de har "rett til" å stoppe meg for å stjele av min tid, og forsurer bymiljøet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerDet er nokon som har ringt x antall ganger for å selge oss sånne brann refleksar som skal henge på soveromsdør og vindu. Slik at brannmenn skal kunne orientere seg om kor vi ligg ved en event.brann. |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerDet er vel andre regler når de ringer til egene kunder fra egene kundelister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg blir ikke mannevond da, men jeg liker ikke telefonsalg, og kjøper aldri noe over telefonen. Uansett. Jeg har selvsagt reservert meg mot telefonsalg, men det hender likevel at en eller annen selger ringer. Jeg bare takker høflig nei. Jeg har opplevd noen ganger at selger faktisk blir sur. Da bare sier jeg at jeg ikke er interessert i å diskutere, jeg sier ha det fint, og legger på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg hater telefonsalg! Har reservert meg i brønnøysund på både mobilen og hustelefonen men de ringer allikevel! Ikke så mye som før jeg reserverte meg da, så det funker jo.
![]() |
#7 |
Lykkelig naiv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg får utallige slike telefoner på jobb. Nå kjenner jeg alle nummerene og bare trykker avvis med en gang. Det nytter virkelig ikke å si nei takk. Innpåslitne jævler! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tatt på
|
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg aner faktisk ikke om jeg har reservert meg eller ikke. Nå har jeg bare mobiltelefon og jeg får så og så aldri en oppringing fra firma jeg ikke har vært i kontakt med selv først.
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg liker det ikke, nei. Heldigvis er det ikke så ofte vi kontaktes av ivrige telefonselgere. Mannen har støttet Foreningen for hjertesyke barn ganske ofte, så de ringer nå og da. Jeg gir månedlig beløp til Redd barna. Ut over dette gir vi ikke til noen, så vidt jeg kan komme på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg tar ikke telefonen når det er ukjent nr jeg, for det er alltid noen som skal selge noe. Nå er det noen ukjente som har ringt hver dag i flere uker, men det ser ut som de har gitt opp nå.
![]() |
![]() |
#12 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg har reservert meg, men fra tid til annen dukker det alltid opp noen plagsomme selgere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjoner
Det kan være de har hyret inn et eller annet call selskap med telefonselgere som sitter og ringer deg for å be om støtte (de ringer nok ikke fra selve stiftelsen), så prøv heller å finne ut hvem de er og si i fra til dem at du ikke vil ha flere telefoner. Om det hjelper er en annen sak |
![]() |
![]() |
#14 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerJeg støtter ikke slikt fordi jeg ikke liker tanken på at de som ringer skal få lønn av andres giverglede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerVi har reservert oss og får sjelden slike tlf. Når det forekommer sier jeg bare at jeg ikke støtter over telefon.
![]() |
#17 |
Evig optimist
![]() ![]() |
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerMå fortelle om kommentaren min mor kom med til en telefonselger, og som jeg har ledd godt av mange ganger.
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjoner
![]() |
![]() |
#19 |
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Telefonsalg og veldedige organisasjonerSyns kanskje det frekkaste er dei som ringer og spør etter "fornamnet mitt" (Heisann, er det Sofie?), som om vi skulle vere gamle kjente, og så set igang ei eviglang avhandling, før eg har fått opna munnen. For det første er eg ikkje dus med framande på telefon, og for det andre går det an å spørre om det høver før ein durar igong!
![]() |
|
|