|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
![]() Induksjonstopper og magnetismeVurderer å kjøpe ny komfyr med induksjon fordi den gamle er i ferd med å "ta kvelden". Ser mange fordeler, men har foreløpig ikke sett noen steder kommentarer og spørsmål omkring mulige farer med magnetismen. De lærde strides, men det er uten tvil mange som har påpekt skader i de elektromagnetiske feltene under høyspentlinjer. En har ikke samme spenning her, men har samtidig en helt annen nærhet. Er det noen som vet noe om dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Induksjonstopper og magnetismeHæ? Er du på jakt etter date? Spenning og nærhet, liksom.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Induksjonstopper og magnetismeJeg ELSKER induksjonstoppen min og ville ikke byttet for all spenninga i verden. |
![]() |
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Induksjonstopper og magnetismeStrålevernet sier at magnetismen og elektromagnetisk stråling fra induksjonstopper er langt under helsefarlig nivå.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Induksjonstopper og magnetismeJeg har hørt noe om at kokker som står foran komfyren hele dagen ikke skal bruke det pga at det nedsetter fruktbarheten, men at vanlige privatpersoner fint kan ha det uten noe problem. (Men jeg har ikke noe dokumentasjon, jeg bare sender videre informasjon jeg har fått av min bror i en samtale om temaet da han fikk seg induksjonsovn).
![]() |
|
|