|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() FonduehjelpJeg vurderer å ha fondue til middag i morgen. Vi fikk en fonduegryte til bryllupet 2001 og den er fremdeles ubrukt, så det er vel på tide å gjøre noe med det. Jeg antar nemlig at storebror vil synes at det er morsom mat. (Raclette får vi vel servere ham snart også.)
![]() |
#2 |
<*(((<
|
![]() Sv: Fonduehjelp
Jeg ser fonduegryta di, og høyner med 2 fonduegryter og et stk. raclettejern, alle bryllupsgaver fra 1999. Vi har planer om å bruke minst en av dem snart. Tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FonduehjelpÅhh, husker vi spiste fondue da jeg bodde i Frankrike, var kjempegodt. Raclette også var utrolig godt, men hvordan det ble laget og hvilket tilbehør husker jeg ikke. Finner du ikke tips i noen kokebøker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: FonduehjelpLenge siden jeg har spist fondue nå. Blitt kun Raclette i det siste.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: FonduehjelpJeg spiste fondue for første gang nå i høst - olje, og det var knallgodt. Vi skal overta foreldrene mine sin ubrukte fonduegryte så fort som mulig slik at vi kan ha det oftere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: FonduehjelpVi har gått over til bulljongbasert pga barna. Jeg bruker kalvefond, hvitløk og løk som jeg koker opp i fonduegryta i ca 30 min så det blir skikkelig smak. Oppi brukre vi småpølser, biff, kyllingbryst, paprika ol. Kjempesuksess her ihvertfall. Ved siden av har vi Amadinepoteter, eller Rattepoteter og så kjøper vi ulike sauser som Fondua , hvitløk, bbq ol. De fleste store butikker har godt utvalg av sauser.
![]() |
#7 |
er her
|
![]() Sv: FonduehjelpBuljong varianten har jeg aldri prøvd, må nesten ha ting som skal kokes ferdig da? Aner ikke, men dersom det kommer noen gode tips her kan jeg alltids prøve.
![]() |
#8 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: FonduehjelpBuljongbasert fondue heter Fondue chinois i motsetning til oljebasert som heter Fondue bourginion. Bare som tips hvis du skal søke.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: FonduehjelpDip til fondue
![]() |
|
|