|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Spinoff fra "kan du førstehjelp"Jeg kom på dette da jeg leste "kan du førstehjelp"-tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"
Jeg fikk litt smålig panikk den gang poden, 15 mnd. gammel satt pinnekjøtt i halsen.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Den gangen vi var først på åstedet da en motorsyklist hadde veltet og lå inne i et hav av flammer reagerte jeg ganske spontant gitt. Jeg tok tak i benet hans for å dra ham ut (måtte bytte ben, da det første var brukket tvert av og dessverre ikke hang godt nok fast til at jeg fikk et godt tak) og sjekket at han pustet, men han var så forbrent at jeg ikke torde mer. Det kom heldigvis andre til stedet som tok over, og han klarte seg fint tilslutt. Men jeg var rimelig forbauset over min egen reaksjon. |
![]() |
![]() |
#4 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Desverre kan jeg vel si, så vet jeg at jeg klarer å handle som jeg må. Det går på autopilot der og da, også tenker jeg etterpå, og kjenner evnt. på de skumle følelsene i ettertid når det har gått bra. Da kan jeg bli litt skjelven etter fryktelig skumle episoder (hjertestans på eget barn foreks.), men det er jo positivt at jeg klarer å koble ut og holde hodet kaldt i den akutte situasjonen. At jeg reagerer i ettertid gjør jo ingenting.
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Jeg har erfart at jeg blir rolig og organisatorisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Får aldri panikk i ekstremsituasjoner, men kan bli temmelig skjelven etterpå.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Jeg har aldri vært i ekstremsituasjoner, men sånn som jeg vurderer meg selv, så tror jeg at jeg vil være temmelig "kald".
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
Samme her. Og jeg har tiltet på min mor mer enn en gang der hun løper rundt som en hodeløs høne og skriker.
![]() |
#10 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Jeg og en venninne kom først til en bilulykke på en øde veistrekning en natt. Jeg beholdt hodet kaldt, og fikk satt ut varseltrekant, og sprang til bilen som lå på taket. Da kom heldigvis flere biler til, og vi fikk konstatert at to i bilen var lettere kuttskadd, og to var i sjokk.
![]() |
![]() |
#11 |
Muligens verdt å vente på
|
Til min store overraskelse reagerte jeg helt frenetisk og ulogisk da pøbel'n fikk kokende vann over seg i fjor. Jeg ropte og skrek, prøvde å drukne ham i en balje vann og var veldig fokusert på hvordan jeg skulle få av bæsjebleia midt i det hele.
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff fra "kan du førstehjelp"Tror egentlig jeg vil reagere med å være klar og fokusert jeg også, og så dør jeg nok nesten etterpå. |
![]() |
![]() |
#14 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. :erfart:
![]() |
|
|