|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Smokk og vektoppgangNoen som vet om det er sammenheng (undersøkelser o.l) babyer som bruker mye smokk og babyer som ikke bruker smokk - legger de smokkeløse babyene mer på seg?
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Smokk og vektoppgangMin var i godt hold på tross av utstrakt smokkebruk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Smokk og vektoppgangVi bruker ikke smokk av prinsipp og alle tre har lagt godt på seg. (den eldste litt mindre enn smultbollene.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Smokk og vektoppgangHvis hun har lav vektoppgang slik du sier ville jeg prioritert pupp fremfor smokk, spesielt på dagtid når du er våken uansett. Barn som får for lite mat, blir ofte trøtte, så det er ikke nødvendigvis et "godt" tegn at hun sover videre.
![]() |
#6 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Smokk og vektoppgang
Skjønner hva du mener, men magefølesen min sier at hun ikke er sulten, men bare trøtt midt på dagen. Og så fort hun får smokken, er hun fornøyd og kan sove lenge en laang stund til. Hun spiser godt og lenge både før og etter den soveperioden, og hver 2. time utover kvelden til det er sengetid. Da sover hun hele natten (ca 12-13 timer) og får mat 1 eller 2 ganger.
![]() |
![]() |
#7 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Nettopp. Umiddelbar sult gir urolig barn, men et barn som får for lite mat over lit tid (trenger ikke være veldig lang tid) blir slapp og vil ofte sove mye.
Absolutt. Men det er også et instinkt som er der for en grunn, nemlig å få i seg nok mat. Jeg tok utgangspunkt i at du selv sier at barnet har til tider hatt noe lav vektoppgang, jeg ville derfor gitt pupp i stedet for smokk i situasjonen du beskriver.
![]() |
#9 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Smokk og vektoppgangMalin har alltid vært slank, men har fulgt kurven sin til punkt og prikke. Hun ville aldri ha smokken, men hang i puppen konstant.
![]() |
![]() |
#10 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Smokk og vektoppgangVed dårlig vektoppgang, ville jeg også prioritert puppen, hun er jo bare 2 1/2 mnd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Smokk og vektoppgangA er veldig glad i smokken sin og er god og rund. Men han var tynn i sine 2 første måneder og fikk for lite mat den første. Men da var han og urolig hele tiden og sov lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|