|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() En god tilbakemeldingHer på forumet er folk flinke til å gi hverandre gode tilbakemeldinger. Og det synes jeg er veldig bra at man gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
frakoblet
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver å gi gode tilbakemeldinger. Jeg mener faktisk at jeg lykkes også. Og jeg har fått mange fine meldinger selv.
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg tror at jeg er flink til å gi positiv feedback. Det er viktig, veldig viktig. Selv er jeg feedbackjunkie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver i det minste. Men det er lettere å huske på jobben, enn hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg tror jeg er ganske flink, både på nett og irl. Jeg synes det er herlig å kunne se hvordan et menneske stråler opp, om jeg gir en god tilbakemelding på noe, f.eks utseendet til personen den dagen.
![]() |
#8 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver også å gi positive tilbakemeldinger, men er nok ikke så flink som jeg skulle ønske.
![]() |
#9 |
By the Sea
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJa, jeg er flink til å gi andre positive tilbakemeldinger.
![]() |
#10 |
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god tilbakemeldingJa jeg er faktisk flink til det. (Men ikke flink til å fortelle at jeg er flink til ting, kjente jeg ble litt flau over å skrive at jeg er flink... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver, men klarer det nok ikke like bra som jeg kunne tenkt meg. I forhold til barna er jeg nok best. Forsøker å gi gode og reelle tilbakemeldinger på ting som er bra, og ser hvordan de vokser på det positive. Jeg forsøker også å si til dem hvordan jeg føler det når de sier noe pent til meg, noe som har gjort at storesøster nå stadig vekk kommenterer det jeg har på meg, mens lillebror støtter opp med: "Mamma du har fint hår". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg jobber med saken, for å si det slik...
![]() |
#13 |
Borte
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver å ta vare på de rundt meg og er nøye med positiv feedback. Samtidig er jeg veldig ærlig og prater ofte uten å tenke ordentlig over hva jeg egentlig sier, det kan ha litt uheldig utgang av og til. Det hender nok at jeg sier negative ting om sånt som andre forteller at de liker. Det kan være et klesplagg, en film, en bok e.l.
![]() |
#14 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg prøver å ha det i bakhodet,- dette med å gi gode tilbakemeldinger, og tror jeg klarer å gjennomføre det ganske ofte, men kan sikkert bli enda flinkere. jeg er veldig flink til å gi negative tilbakemeldinger også....konstruktive altså!
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg tror det er viktig å huske at de gode tilbakemeldingene vi kan gi er viktig for andre menneskers selvfølelse. Jeg registrerer at flere legger inn svar her som er veldig i tråd med mine egne verdier. I skolen har man dessuten gode erfaringer med metoder hvor man ved å forsterke de positive tilbakemeldingene kan bidra til å dempe negativ adferdsel, slik at det blir mindre behov for å "kritisere" eller gi dårlig feedback. |
![]() |
![]() |
#16 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: En god tilbakemeldingJeg forsøker å huske å gi komplimenter og gode tilbakemeldinger i hverdagen, og kjenner jeg er flinkere med kolleger en med familie.
![]() |
#17 |
Borte
|
![]() Sv: En god tilbakemelding
I forhold til dette innlegget vil jeg understreke at jeg syns det er like viktig med negative tilbakemeldinger når jeg eller andre feiler som jeg syns det er med positive når noen gjør noe bra. Dersom jeg er uenig med noen så pleier jeg å si i fra og gjerne stå på mitt også. Det kan til og med falle et og annet negativt ord om motpartens meninger. Jeg syns også det er helt fair å få negative tilbakemeldinger fremfor at noen skjuler for meg at de syns jeg har gjort noe galt eller dumt, eller hvis noen er sterkt uenig med meg. Det blir alt for mye fortielse og undertrykt irritasjon i miljøer der det kun er sosialt akseptert med positive tilbakemeldinger. Man skal da ikke late som om ting er OK når de ikke er det.
![]() |
#18 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Det er alltid viktig med tilbakemeldinger, men det er nok litt misforstått - mener jeg - at det er viktig med negative tilbakemeldinger. Det kommer så klart ann på hva man legger i begrepet "negativ tilbakemelding", men jeg legger i det en negativ kommentar som betegner noe/noen (ala "du er dum" eller "hvorfor gjorde du noe så dumt?") og som ikke innbyr til en konstruktiv dialog. |
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
Da har vi nok litt forskjellige syn på hva som er negative tilbakemeldinger. Jeg mener absolutt at negative tilbakemeldinger kan være konstruktive. Selv om man fremlegger noe negativt på en OK måte, så tar jeg ikke det bort det faktum at det er en negativ tilbakemelding.
Jeg er enig i at man ikke skal skyte med løskrutt og stadig være negativ bare for å være det. Men av til gjør man faktisk feil og jeg setter iallefall pris på at noen forteller meg det, og da tenker jeg ikke bare på i jobbsituasjon, men ellers også.
![]() |
|
|