Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva appellerer mest til deg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva ville du ha foretrukket?
Hoppe i fallskjerm 28 30,77%
Føre flyet som pilot 63 69,23%
Deltakere: 91. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-07, 22:43   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva appellerer mest til deg

Mens vi er i gang med båssettingen her på FP, så tar jeg en ny runde. Hva ville du ha foretrukket av å: Hoppe i fallskjerm eller være pilot? Og hvorfor? Selv ville jeg ha vært pilot. Jeg appeleres av tanken på å mestre flygingen (jeg kunne feks ha loopet. ), det å hoppe ut av flyet må jo være det stikk motsatte tenker jeg. Det er ikke mestring, men mer en overgivelse til skjebnen. Jadda, jadda. Litt klønete formulert, men det er jo bare selve det å hoppe ut av flyet som du selv er aktivt deltakende i. (Jeg har også hørt at enkelte får litt "hjelp" til selve hoppet. Bare for å reklamere litt for fallskjermhopping, mens jeg var i gang.)

Gammel 20-11-07, 22:45   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva appelerer mest til deg

Jeg må ha kontroll, så jeg ville helt klart vært piloten.

Hoppe, hadde jeg aldri gjort!

Gammel 20-11-07, 22:46   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Pilot her også, og igrunn av samme årsak som deg Him.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:47   #4
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hoppe i fallskjerm

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:47   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er rett og slett umulig å svare på.

Hoppe ut av et fungerende fly? Neppe.

Hoppe ut av et fly på vei ned i en rykende vulkan? Muligens.

Være pilot for et fly uten noen andre som kan hjelpe bortsett fra skurrende radiokontakt med et tårn (sett for mange filmer...)? Neppe. Kanskje til og med heller hoppe.

Være pilot med en gammel ørn ( ) ved siden av som har vært ute en stormfull natt før? Muligens.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:47   #6
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde helt klart ikke gjort noen av delene, men heller fly flyet enn å hoppe ut av det.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:48   #7
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville flydd flyet jeg. Da har jeg hvertfall (en følelse av kontroll).

Gammel 20-11-07, 22:53   #8
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Tja.
Det er et altfor vanskelig spørsmål. For å fly et fly, trenger jeg lang utdanning. Har jeg lyst på en flygerutdanning i tillegg til den lange utdanningen jeg har fra før? Nei. Har jeg råd til å sette meg på skolebenken igjen? Nei. Ikke ville jeg valgt pilot om jeg skulle omskolere meg heller. Hvis det ikke hadde forutsatt kunnskap og mye trening, så hadde det vært gøy å prøve!

Hoppe fallskjerm har jeg lyst til

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:54   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pilot, helt klart. Det er jo fullstendig naturstridig å hoppe ut av et fly og bare regne med at fallskjermen er pakket riktig. Nei, jeg må ha kontroll.

Og det fordrer selvsagt at jeg vet hvordan jeg flyr et fly da. Hvis ikke ville jeg nok ha hoppet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 22:58   #10
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte hoppe i fallskjerm, men tror neppe jeg hadde gjort det eller.

Vant foresten et tandemhopp i et spill på nettet for noen år siden, jeg endte på 1 plass og var egentlig fristet til å spille meg ned til 2 plass. men mannen ville prøve tandemhopp. dette var sent på høsten, og den dagen han skulle hoppe og vi var klare for å reise så ringte de å sa at det var for tåkete for å hoppe, så det måtte utsettes til våren, men vi hørte aldri noe mer, mannen ringte selv for å spørre en gang men fikk beskjed om at firmaet som skulle betale for tandemhoppet hadde gått konkurs.

Gammel 20-11-07, 23:00   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Ville definitivt ført flyet. I et fly har man tross alt en følelse av fast grunn under beina.
Hver celle i kroppen stritter imot bare ved tanken på å skulle kaste seg ut fra et fly

Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:00   #12
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Ville nok vært Pilot ja.
Har utrolig lyst til å hoppe men vet at jeg aaaldri hadde gjort det...

Gammel 20-11-07, 23:54   #13
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Får håpe at jeg slipper, men jeg ville prøvd å styre flyet, ja.

Men noen flyger er jeg ikke.
Selv om jeg noen ganger blir så engasjert at det er like før jeg flyr i flint.....men slik flygning teller nok ikke.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 23:58   #14
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Men skulle jeg ha styrt et fly så hadde det sikkert endt med at jeg måtte hoppe ut med en fallskjerm alikevel, og da kunne jeg like godt ha hoppet med en gang.

Gammel 21-11-07, 00:01   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva appellerer mest til deg

Jeg har alltid hatt lyst til å hoppe i fallskjerm - vet ikke om jeg faktisk vil komme til å gjøre det noen gang, men det appellerer voldsomt. (Jeg elsker berg-og-dalbaner, særlig de som er så store at man får en fritt fall-opplevelse i de bratteste nedoverbakkene.) Å styre et fly har jeg derimot aldri hatt spesielt lyst til, men det er sikkert gøy.

Gammel 21-11-07, 00:02   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt klart hoppe.

KJØRE et fly???? Er du gal dame?

Gammel 21-11-07, 00:05   #17
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Nei vettu hva! Man går da for det første ikke inn i et fly for å å hoppe ut av det flere meter over bakken. Jeg får vist kjøre det.

Gammel 21-11-07, 00:40   #18
Nebbia
Passiv

Standard

Er det ikke litt mange pest eller kolera-tråder i dag?

Synes pollen mangler minst ett alternativ. Som landkrabbe appellerer ingen av alternativene. Fly gjør jeg fordi jeg må - ikke fordi det er gøy, og av sikkerhetsmessige grunner kun som passasjer. Og hopping i fallskjerm? Ja jøss...

Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 01:10   #19
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fallskjermen, rett og slett for å kjenne friheten det er å sveve i lufta, kjenne adrenalinet.

Har hatt strikk spennhopp før og det er en herlig følelse.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 05:54   #20
mami
Aktiv

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Øvere Romerike
mami har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hoppe i fallskjerm

mami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.