Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mannfolk og pakking

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-07, 21:09   #1
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Blunk

Mannfolk og pakking

oighiouyg

Sist redigert av Propella : 03-11-13 kl 21:10.
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 21:11   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mannfolk og pakking

He he - høres ut som min mann:

Drosja kommer og henter ham kl 4.30 - før han skal ei uke til Barcellona med jobben.
Den som står og pakker koffert kl 23.30 er ham...

"Hvor er buksa mi, hvor er skjorta mi, hvor er pungen som jeg hadde fire kroner i?"

Mannfolk.

Gammel 22-11-07, 21:22   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så pinlig. Trodde de fleste voksne menn pakket klærne sine selv, det gjør i hvert fall mine mannlige venner.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 22:11   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har nok trent ham for dårlig.

Det hender min spør meg til råds om vi skal noe på turen ("må jeg ha dress i den 60-årsdagen?"), men han pakker da selv!

Gammel 22-11-07, 22:15   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

vi har hatt litt det samme kaoset i dag, men han er ferdig nå. Han trengte bare litt hjelp til stryking av skjorte.. jeg derimot pakker i morgen tidlig før jeg kjører alt mitt henger til tørk da tørketrommelen er ute av drift *21år gammel og aldri levd uten tørketrommel*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:23   #6
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du har nok trent ham for dårlig.

Hvordan skal jeg trene han opp da? Jeg har aldri pakket for han, jeg har alltid fortalt han at må bestemme hva han skal ha på seg og han må kjøpe det selv. Det er klart, han var veldig bortskjemt når vi flyttet sammen. Svigermor ordnet alt.

Gammel 22-11-07, 23:23   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min pakker sjøl, men pakker han det noen gang uuuut?!

Gammel 22-11-07, 23:25   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Jeg har hele uken ventet på at min kjære skal finne frem tøy, sjekke om noe strykes osv. siden han skal på styremøte fra fredag til søndag. Har han nevnt det det? Nei. Nå kom han tuslende å sier at han trenger hjelp av meg til å ordne klærne. Er ikke det litt sent å komme med det nå? Det er i hvert fall i kl 13 i morgen. Han drar kl 14. Sant nok.

Hva er det med menn og pakking? Det er det samme når vi skal bort. Jeg ordner med mitt tøy og ungenes. Jeg har sagt til han at han får ordne sitt selv. Jeg fikser til 4, han til 1. Hvem tror du står uten ferdig klær 5 min før vi skal dra?

Jeg kjenner igjen den problemstillingen der, ja....

Gammel 22-11-07, 23:25   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mann pakker også selv, men han er også fæl med å utsette det til siste liten. Jeg pakker i god tid, mens han begynner å pakke 5 minutter før vi skal dra.
Ja, og så pakker han kanskje ut 3 uker etter at vi er kommet hjem.

Gammel 22-11-07, 23:35   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det stort sett jeg som pakker klærne, eller så ender vi alltid opp i butikken å handle det han har glemt, og det er det meste..

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:37   #11
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sånn er de fleste menn som jeg kjenner! Og hvis ikke? Ja, da er de feminine

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:52   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min pakker stort sett sjøl... bare jeg har vasket og lagt fram tøyet for ham først.

Gammel 22-11-07, 23:56   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri pakket noe for min mann, tror jeg, ikke lagt frem for ham heller (jeg vet vel ikke hva han har tenkt å ha med seg eller hvor i skapet han har det). Det hender jeg tilfeldigvis har visst hvor mansjettknappene er eller noe slikt, men da er det fordi de typisk ligger sammen med smykkene mine.

Gammel 23-11-07, 00:10   #14
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri pakket noe for min mann, tror jeg, ikke lagt frem for ham heller (jeg vet vel ikke hva han har tenkt å ha med seg eller hvor i skapet han har det). Det hender jeg tilfeldigvis har visst hvor mansjettknappene er eller noe slikt, men da er det fordi de typisk ligger sammen med smykkene mine.

Slik er det (heldigvis) her også. Jeg er altfor lat til å holde orden på andre voksne mennesker, jeg har mer enn nok med meg selv. Da vi skal på tur surrer jeg som regel rundt meg selv, mens han pakker barneklær, pakker ut i bilen, finner fram vogn og reiseseng og det ene med det andre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 00:22   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Skal vi noe pekker jeg for alle 5.
Skal bare han dra kommer han garantert kvelden i forveien og spør om det og det plagget er vasket. Noe det omtrent aldri er og må vaskes med en gang...........
Jeg har begynt å nekte å gjøre noe så lenge han komemr så kort tid i forveien da.

Gammel 23-11-07, 01:00   #16
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stiller kanskje litt høye krav når jeg blir sur fordi han bare pakker til seg selv Syns godt han kunne kjørt mine klær også i tørketrommelen, og pakket babytingene, ikke bare kastet sine klær i en bag og sagt han var ferdig til å dra...

Gammel 23-11-07, 01:53   #17
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Tidligere så pakket jeg klær til hele familien da vi skulle noen steder, men så sa jeg at hun eldste og mannen kunne jammen pakke selv, så pakket jeg til oss 4 andre, Vi skulle på Campigvogna som vi hadde på Hunderfossen. det var sol og fint vær da vi reiste, og det mannen hadde pakket med seg var shorts, t-skjorter og boxere. da vi kom dit ble det regn og ganske surt og kaldt, så vi måtte til Lillehammer å kjøpe noen bukser, gensere og jakke til han, ja sokker også for det hadde han også glemt. Men etter det så har han blitt ganske flink til å pakke til seg selv

Gammel 23-11-07, 07:16   #18
Left
Passiv

Standard

Jeg har hele uken ventet på at min kjære skal finne frem tøy, sjekke om noe strykes osv. siden han skal på styremøte fra fredag til søndag. Har han nevnt det det? Nei. Nå kom han tuslende å sier at han trenger hjelp av meg til å ordne klærne. Er ikke det litt sent å komme med det nå? Det er i hvert fall i kl 13 i morgen. Han drar kl 14. Sant nok.

Hva er det med menn og pakking? Det er det samme når vi skal bort. Jeg ordner med mitt tøy og ungenes. Jeg har sagt til han at han får ordne sitt selv. Jeg fikser til 4, han til 1. Hvem tror du står uten ferdig klær 5 min før vi skal dra?

Han trenger jo ikke å gjøre det heller, siden han blir reddet av gongongen (les Lindamor) hver gang?
Han vet vel at selv om du har sagt at han skal ordne det selv, så gjør du det for han om han ikke gjør det selv
Det er forsåvidt ikke skamma di om han går naken på styremøte.

Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 08:10   #19
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom han tuslende å sier at han trenger hjelp av meg til å ordne klærne.

Hjelper du ham? Hvis ja - hvorfor hjelper du ham og hjelper du ham egentlig?

Hvis du virkelig ønsker endring så er det mulig at det første du må gjøre er å slutte å bry deg. Så må du slutte å hjelpe ham.

Gammel 23-11-07, 11:59   #20
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er det mange mødre (svigermødre) som har sviktet sin oppgave. Heldigvis kan mannen min både stryke skjortene sine selv, pakke klær, vaske gulv,vegger og tak, vaske klær, henge opp klær, legge sammen klær, legge bort klær, rydde, lage mat osv osv..... Ære være svigermor

Det samme har jeg lært sønnen i huset (17 år), på samme måte som døtrene lærer.

Men.... mannen er alltid ute i siste liten med å pakke. Men så lenge han blir ferdig til vi (eller han) skal dra, så gjør da ikke det noe. Vi er forskjellige. Jeg bruker en hel uke på å pakke, hvis vi skal være borte en uke eller mer. Da ligger det klær utover hele spisestuen. Jeg planlegger, legger til og fjerner klær hele den uken. Mannen tar det han har og ferdig med det.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.