Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Servise-spinnetråd: Hva når arvet servise har sprekker?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-07, 23:09   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Servise-spinnetråd: Hva når arvet servise har sprekker?

Inspirert av servisetråder har jeg funnet frem et nydelig gammelt servise fra Egersund fajanse som er arvet, og et like pent fra PP som jeg fikk da mine foreldre gikk fra 250 kvm til 52.

Men jeg er litt analfabet på hvilke "regler" som gjelder for "møblerte hjem" der man dekker vakre bord. Hvis dette hadde noe fokus i min oppvekst gikk det meg hus forbi, og på dette området har jeg visst aldri vokst helt ut av studenttilværelsen, for her går det i Ikeas billigste tallerkener enten det er fest eller ei. :rødmer:

Så jeg lurer fælt, kan man bruke servise med sprekker under glasuren? Eller er det noe gjestene vil reagere på, og i så fall hvorfor?

Hvis det høres ut som et merkelig spørsmål fra en som uten større problemer dekker til fest med IKEA, så er jeg ikke redd for å sette frem servise med sprekker dersom det ikke er feks hygienerelaterte grunner til å la det være i skapet, er vel mest nysgjerrig.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:10   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Servise spinnetråd: Hva når arvet servise har sprekker?

Jeg bruker det. Om du bør høre på meg er jeg usikker på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 23:38   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Klart jeg hører

Er det snakk om mye sprekker i serviset hos deg, eller litt "hist og pist"?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:29   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Litt hist og pist.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.