|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødreJeg skimter bunnen av skittentøyskurven, for første gang på mange måneder. Det er ca ei uke siden vi kom hjem fra ferie, med et lass skittentøy i tillegg til den neste fulle kurven som ventet på oss hjemme. Med dårlige tørkemuligheter, hyperallergisk mann som nekter meg å tørke ute og generelt dårlig vær har jeg vasket to maskiner for dagen, og nå er jeg altså snart i mål.
![]() |
#2 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreHaha.. jeg har begynt å rydde i boden, så luer, votter, sko og jakker (+ masse annet dritt) ligger nå overalt her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødre"Kom arbeidslyst, her skal du motstand finne" er mitt bidrag til denne tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreI går la jeg sammen og på plass en LASS med klær! Tre fulle kurver, faktisk! Jeg er flink til å vaske dem, tørke, og legge sammen klærne, det er "på plass biten" jeg har problemer med.
![]() |
![]() |
#8 |
har tatt seg sammen
|
Veldig veldig bra!
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreFinfin tråd!
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
Det var da et usedvanlig lite inspirerende motto.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreRydde soverommet vårt tror jeg er en sak for september (eller muligens oktober), og ikke for én ettermiddag.
![]() |
#14 |
flisespikker
|
Såklart!
![]() |
#15 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreSå fin tråd!
![]() |
#16 |
Ferdig!
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreJeg har det minste startet på klesrydding i minstens klesskap. Ligger en ny tråd på selges om et par dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreÅ huffameg. Her burde jeg virkelig slenge meg på.
![]() |
#18 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreHadde tenkt å holde meg unna her til jeg har fått gjort mer å skryte av. Fint å skryte av husarbeid i arbeidstida.
Veldig kjent problem, har noen sånne oppbevaringsløsninger som er ferdig montert - men ikke ferdig innredet. Tomme, ved siden av rotet tar de i grunnen bare stor plass.
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlig husmødreHer må nok jeg bli med også. Med et krabbende barn i hus får vi stadige påminnelser om hvilken skrekkelig standard vi har på renhold av gulv. Husstandens "voksne" blir begge bleke om nebbet og aldeles handlingslammet bare vi tenker på gulvfilla. Bedre blir det ikke av at vi (ironisk nok, kanskje) blir i dårlig humør av å se på rotet og støvlagene. Jeg tror rett og slett vi må få ut finger'n og skaffe vaskehjelp.
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
Her har du helten også. Jeg har full kontroll på klesvask, sorterer i ulike dunker og greier.
![]() |
|
|