|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() Sommerferie?Jeg har fått "feriepenger" og tenkte at jeg skulle kikke litt på en skikkelig sommerferie til ungene og meg.
![]() |
#2 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Sommerferie?Hva med Danmark? Da har du sånne ferie"resorts" hvor barna kan treffe andre barn og de har som regel basseng. Og så kan man jo velge et i nærheten av stranden.
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sommerferie?Danmark kommer ikke med værgaranti. Nå er det noen år siden vi var i Danmark, men vi fikk ikke en eneste stranddag på den uken vi var der og basseng blir kjedelig i lengden. Men jeg har kikket på det for litt siden. Hvor i Danmark er det evt. best å dra?
![]() |
#4 |
St(r)ikkeplante
|
![]() Sv: Sommerferie?Jeg aner ikke, men en venninne vurderer noe sånt som dette:
![]() |
#5 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerferie?I Ebeltoft har je vært flere ganger. Fint vær det meste av tiden og ikke langt unna masse aktivitetet.Husker ikke akkura hvor Djurs,Fårup og Løveparken ligger,men det er vel ikke så langt unna...
T august 04, T februar 08 og T august 10. Sist redigert av Jinx : 29-11-07 kl 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommerferie?Når har du tenkt til å ta ferie da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Sommerferie?Jeg ville også foreslått Kroatia. Flott land og ikke altfor varmt, men det burde være gode muligheter for bading |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sommerferie?
Student, så det er ett fett. Så lenge det ikke er midt i eksamen, vel og merke.
![]() |
#10 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sommerferie?Om du vil reise lenger sør enn Danmark anbefaler jeg at dere reiser rundt mai. Vi var i Spania rundt 17 mai i år, og tempereaturen lå rundt 20-25 grader. Eller evt å reise i september. Da pleier det også være god temperatur uten at det er for varmt.
![]() |
#11 |
Absolut ateist
|
Ikke langt unna = må ha bil eller ikke?
![]() |
#12 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Sommerferie?Marokko er jo fint i april, ikke for varmt, men greie badetemperaturer, men været kan være ustabilt, men som regel ikke. Og jo lenger sør du drar, jo varmere er det.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Sommerferie?Hellas eller Kroatia tidlig eller sent på sommeren. Du risikerer jo at det blir uutholdelig varmt, så værgarantien sånn sett er vel ikke bedre enn om du reiser til Danmark.
![]() |
#15 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sommerferie?Jeg sjanser heller på altfor varmt enn ikke bading. Jeg kan jo bosette meg i sjøen jeg også. Så får jeg i alle fall skjult flesket.
![]() |
#16 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#17 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sommerferie?Jeg har vært i Danmark uten bil og det var litt stress. Har ikke lappen.
![]() |
#18 |
Skrekkøgle
|
![]() Sv: Sommerferie?Det er jo seriøst noe å tenke på, men får se, vi har tenkt på bilferie i år, om vi får satt bort storungene. Tenkte kjøre til Balkan, og så får vi se hvor vi ender opp. Jeg kan jo ikke reise annet en om sommeren uansett da, så for meg begrenser det seg jo selv.
![]() |
#19 |
Skrekkøgle
|
Jeg tror faktisk, etter hva jeg forstår på en del dansker på forum, at kollektivtrafikken tildels suger i Danmark, uten at jeg skal være for påståelig, de som bor der kanskje ser det annerledes.
![]() |
#20 |
villende
|
![]() Sv: Sommerferie?Skal du ha med alle tre? I så fall ville jeg vurdert et av hotellene til reiseselskapene som har aktiviteter tilpasset barn. I følge min svigerinne, som ellers gjerne reiser på egen hånd med ryggsekk, så er det veldig genialt og avslappende fordi det er så mye morsomt for barna å finne på. (Ungene hennes har vel omtrent samme aldersforskjell som dine). De har vært på Mallorca og i Tyrkia, begge deler har visstnok vært helt topp. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|